ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از معضلات سیستم‌های بانکی جهت ارایه خدمات الکترونیکی نبوده بستر مخابراتی است.

جواد سعیدی رییس اداره کل خدمات کارت بانک کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: شرکت مخابرات به تعهدات خود درباره ارایه پورت‌های موردنیاز بانک‌ها جهت ارایه خدمات الکترونیکی به طور کامل عمل نکرده است.

وی گفت: مخابرات تا کنون تنها به یک هشتم از تعهدات خود عمل کرده است و ما یک هشتم پورت‌های تعهد شده از سوی مخابرات را دریافت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگرتین معضلات سیستم‌های بانکی جهت ارایه خدمات الکترونیکی و پول الکترونیکی، بستر مخابراتی است و همین امر باعث شده بانک‌ها به استفاده از سایر خطوط مانند ماهواره تمایل پیدا کنند.

سعیدی در خصوص دیگر معضلات در این زمینه گفت: تامین امنیت ارسال اطلاعات یکی دیگر از معضلات موجود است که نیاز به بسترهای نرم‌افزاری، سخت‌افزاری دارد که به دلیل تحریم صنایع پیشرفته که روی ایران اعمال می‌شود تهیه آنها با مشکل مواجه شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بانک کشاورزی در زمینه ارایه خدمات الکترونیکی گفت: با تشکیل کمیته «امنیت مبادلات الکترونیکی» در حال بررسی راهکارهای امنیتی موردنیاز هستیم.

سعیدی افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری خدمات بانکداری اینترنتی را با بالاترین ظرفیت امنیت ارایه کنیم.

  • ۸۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">