ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از مدیران یک شرکت ‪ PAP(‬مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پر سرعت) گفت: بیشترین مشکلات مربوط به واگذاری و توسعه خطوط اینترنت پر سرعت (‪ (ADSL‬مربوط به شرکت‌های ‪ PAP‬است.
" علی کبیری" در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلات کندی واگذاری اینترنت پر سرعت بیشتر از اینکه با مخابرات ارتباط داشته باشد به ‪PAP‬ها مربوط است.
وی تاکید کرد: رقابت حذفی رقیبان بین مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنت باید از بین رفته و انرژی این مراکز در این زمینه صرف نشود و تنها رقابت در زمینه ارایه خدمات با کیفیت به کاربر معطوف شود.
وی ادامه داد: از نظر بازار و تقاضا مشکلی وجود ندارد، اما اگر بحث ساختار انتقال اصلاح شود و بستر مخابرات نیز همگام با مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پر سرعت پیش رود، تا حدودی کارها انجام شده است.
کبیری تحقق دولت، آموزش و بانکداری الکترونیک را نیازمند دو اقدام ذکر کرد و گفت: شرکت‌های ‪ PAP‬باید اقدام به تشکیل تشکل صنفی شرکت‌های ‪PAP‬ کنند تا تجربه‌های دبیرخانه‌های شرکت‌های ‪ PAP‬در این تشکل بیشتر متبلور و عملی شود.
وی یادآور شد: در این تشکل می‌توان نسبت به پایین آوردن هزینه‌های فرهنگ‌سازی ، نظارت و کنترل بیشتری بر بازار و هماهنگی اقدام کرد.
این کارشناس گفت: با این کار می‌توان بار کاری را که بر دوش مخابرات و دولت است بین شرکت‌های ‪ PAP‬تقسیم کرد.
کبیری افزود: در طول برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده است یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار پورت اینترنت پر سرعت در سطح کشور راه اندازی شود و از این تعداد، یک میلیون و ‪ ۲۵۰‬هزار پورت را باید بخش خصوصی راه اندازی کند.
وی افزود: یعنی ‪ ۱۱‬شرکت ‪ PAP‬که مجوز ارایه اینترنت پر سرعت را دارند، در پایان برنامه پنج ساله چهارم توسعه باید این مقدار پورت را راه‌اندازی کنند.
وی تاکید کرد: بر این اساس این ‪ ۱۱‬شرکت خصوصی باید سالانه ‪ ۳۱۲‬هزار و ‪ ۵۰۰‬پورت نصب راه اندازی کنند، یعنی هر شرکت باید سالانه ‪ ۲۸‬هزار و ‪۴۰۰‬ پورت اینترنت پر سرعت راه اندازی کند که با اهداف برنامه چهارم همگام باشد.
کبیری گفت: ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران در حال حاضر ‪ ۱۰‬درصد است و تا پایان برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده که ضریب نفوذ اینترنت به رقم ‪ ۳۰‬درصد برسد.
این کارشناس اظهار داشت: تعداد کاربران اینترنت در حال حاضر ‪ ۷‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر است و با احتساب ضریب ‪ ۳۰‬درصد نفوذ اینترنت در پایان برنامه چهارم به ‪ ۲۱‬میلیون کاربر باید افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: تا پایان برنامه چهارم اگر ‪ ۱۰‬درصد از ‪ ۲۱‬میلیون نفر پیش بینی شده، جذب اینترنت پر سرعت شوند ما به حدود دو میلیون و ‪ ۱۰۰‬هزار پورت اینترنت پر سرعت نیاز داریم، در صورتی که در طول برنامه چهارم توسعه پیش بینی یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار پورت اینترنت پر سرعت شده است.
وی ادامه داد: کاربران اینترنت پر سرعت در حال حاضر حدود ‪ ۵‬هزار نفر هستند.

  • ۸۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">