ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطبوعات ADSL را توسعه نداده اند!

| جمعه, ۳۰ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

در برنامه چهارم توسعه پیش‌‏بینی شده که بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بیش از یک میلیون و 200 هزار پورت پرسرعت را در کشور فعال کنند.

صابر فیضی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سیستم‌‏های دولتی قوانین پیچیده‌‏ای دارد که مدیران مخابراتی در گذشته با آن آشنایی کاملی نداشتند، اما در حال حاضر وزارت ارتباطات برای ایجاد همکاری بخش خصوصی با مراکز مخابراتی گام‌‏هایی را برداشته است.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌‏های PAP در کشور گفت: این‌‏که از شرکت‌‏های PAP و به طور کامل ADSL استقبال زیادی در کشور نمی‌‏شود، مطبوعات مقصر هستند ، چرا که تبلیغات خوبی برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت نمی‌‏دهند.

فیضی با بیان این که در کشور ما فرهنگ‌‏سازی لازم برای استفاده از ارتباطات وجود ندارد یادآور شد: اکثر سازمان‌‏ها در حال حاضر با مشکل مراجعه مستقیم ارباب رجوع روبرو هستند، در حالی که بسیاری از سازمان‌‏ها در کشور دارای وب‌‏سایت هستند و امکانات خاصی را از طریق تلفن و اینترنت در اختیار مردم قرار می‌‏دهند، اما افراد جامعه اطلاع آنچنانی از این موضوع ندارند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران تصریح کرد: رسانه‌‏ها باید مردم را ترغیب کنند که کارهایشان را از طریق ارتباطات انجام دهند و از مراجعات حضوری بکاهند.

وی فرهنگ جامعه را در بخش IT تعیین کننده دانست و افزود: باید تشریفات زاید در خانواده‌‏ها را کاهش داده و اولویت هزینه را اختصاص به فناوری اطلاعات و ارتباطات دهیم.
فیضی با بیان این که سال به سال شاهد کاهش هزینه اینترنت در کشورهستیم بیان داشت: باید بتوانیم از اطلاعات داخلی‌‏مان استفاده کنیم و فرهنگ استفاده از ارتباطات را در جامعه مطرح کنیم تا افراد برای پرداخت صورت حساب آب، برق، گاز، تلفن، خرابی تلفن و غیره از طریق ارتباطات اقدام کنند.

وی انواع رسانه‌‏های نوشتاری، گفتاری و تصویری را تا حد بسیار زیادی تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر دولت کل کارکنان خود را عادت داده که از سیستم‌‏های اتوماسیون اداری به جای مکاتبات دستی استفاده کنند، اما این فرهنگ هنوز هم در سازمان‌‏های ما نهادینه نشده است.

فیضی افزود: دوره‌‏های ICDL نتوانست افراد را علاقه‌‏مند استفاده از ارتباطات کند. وی یادآور شد: در بحث IT تاکید ما بر فرهنگ‌‏سازی است و این فرهنگ‌‏سازی در شرح وظایف شرکت مخابرات و وزارت ICT نیست، بلکه متولی این کار کل جامعه اعم از دانشگاه‌‏ها، مدارس و مطبوعات می‌‏تواند باشد.
وی در خصوص اقدامات شرکت مخابرات ایران برای حمایت از ADSL به عنوان یکی از سیستم‌‏های مهم جامعه در جهت فرهنگ‌‏سازی IT گفت: سرویس‌‏های زیادی را ایجاد خواهیم کرد که از طریق PAP ها باید به مردم واگذار شود، به طوری که کل خدمات دولتی را می‌‏توان از طریق امکانات PAP ها در اختیار مردم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران گفت: در حال حاضر کل شرکت‌‏های مخابراتی استانی را از ورود به محدوده اجرای PAP ها منع کردیم و هر سرویس مورد نیاز این مراکز باید از طریق PAP ها تامین شود.
وی افزود: لایه دسترسی انتهایی را فقط PAP ها باید بدهند و ما پیش‌‏بینی می‌‏کنیم که طی برنامه چهارم این شرکت فعالیتشان بسیار چشم‌‏گیر شود.

وی با بیان این که طی جلساتی مشکلات شرکت‌‏های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: جلسات شرکت‌‏های PAP که در دو ماه گذشته با سازمان تنظیم مقررات برگزار شد نتایج خوبی به دست داده که به همه این شرکت‌‏ها ابلاغ شده و نوع همکاری با مراکز استان‌‏ها نیز مشخص شده است.

  • ۸۴/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">