ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به 12هزار تومان کاهش یافت. در حالی که ارائه اخباری این چنین توسط روابط عمومی‌ها با ارسال نمابر به تمام رسانه‌های گروهی صورت می‌پذیرد، اما باز هم روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار که بیشترین مشترکان تلفن همراه در کشور را در اختیار خود دارد، تنها با ارائه این خبر به برخی از خبرگزاری‌های رسمی از انتشار این خبر به شکل رسمی به تمامی رسانه‌های ارتباطی خودداری کرد!.

عباسعلی ابوالفضلی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همراه اول به مناسبت عید سعید غدیر سه عیدی به مشترکان خود خواهد داد، گفت: سیم‌کارت‌های اعتباری در گذشته به مبلغ 34‌هزار تومان شامل 24‌هزار تومان مبلغ خود سیم‌کارت و 10‌هزار تومان شارژ اولیه آن بود که قیمت این سیم‌کارت‌ها از روز عید غدیر تا 12 بهمن‌ماه به 12‌هزار تومان تقلیل می‌یابد که 10‌هزار تومان قیمت خود سیم‌کارت و دو هزار تومان شارژ اولیه آن است.

وی در ادامه افزود: هموطنانی که قصد تهیه این سیم‌کارت‌ها را دارند می‌توانند از همان روز به دفاتر مراجعه کرده و قبضی به مبلغ 1000‌تومان خریداری و به یکی از بانک‌های، ملی، ملت و صادرات مراجعه کنند و 11‌هزار تومانی دیگر نیز واریز کنند و پس از آن به دفتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و سیم‌کارتشان را تحویل بگیرند.

او گفت: البته ممکن است برخی سیم‌کارت‌ها در همان روز به مشترک تحویل داده نشود، زیرا ما تا اول دی‌ماه به کلیه دفاتر فرصت دادیم که سیم‌کارت‌های اعتباری را به روز واگذار کنند. بنابراین کسانی که مترصد دریافت به روز سیم‌کارت اعتباری هستند می‌توانند از اول دی‌ماه به دفاتر مراجعه کنند.

ابوالفضلی با بیان اینکه شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری سه نوع است، تصریح کرد: شارژ 5‌هزار تومانی که به صورت الکترونیکی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و حضوری انجام نمی‌شود، مدت دو ماه شارژ داشت که به چهار ماه افزایش پیدا کرد؛ کارت‌های شارژ 10‌هزار تومانی که چهار ماه بود نیز به 10 ماه افزایش و کارت‌های 20‌هزار تومانی که 10 ماه اعتبارش بود به 20 ماه افزایش یافته است.

او تاکید کرد: در تلاشیم به هر شکل ممکن این کاهش قیمت‌ها را حفظ کنیم، البته این موضوع به نظر مجمع شرکت ارتباطات سیار ایران بستگی دارد که مخابرات نیز جزو آن است.

به گزارش بازار دیجیتال، با توجه به اینکه این اقدام همراه اول موقتی اعلام شده است هم‌اکنون از سوی برخی از منابع بازاری اعلام شده است که این اقدام موقت ثبات بازار این کالا را از بین برده و باعث دلالی برخی از فعالان آزاد این بخش خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران زیرمجموعه‌اش بارها به کوتاه شدن دست دلال‌ها از این بازار و کاهش قیمت سیم‌کارت تاکیده کرده بودند.
منبع : دنیای اقتصاد

  • ۸۷/۰۹/۲۶

نظرات  (۳)

خدا کنه که همه اینا درست باشه و به قولی واگذاری به روز شده و ای کاش می شد شماره را خود مشترک انتخاب کند.
12 بهمن امسال یا سال دیگه kpz.ir
من یک سیم کارت اعتباری یک هفته پیش بخاطر رند بودن شماره از بازار آزاد خریدم 50 هزار تومن فکر نمی کنم برای شماره های رند کاهش قیمت داشته باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">