ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نحوه حذف smsهای تبلیغاتی

| دوشنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

دریافت پیا‌م‌های کوتاه مشکوک که در آن‌ها از مشترکان خواسته می‌شود برای رهایی از خطر هک شدن گوشی و مسدود شدن سیم‌کارت کد‌هایی را وارد کنند به یکی از مشکلات کاربران تلفن همراه تبدیل شده است.
به گزارش (ایسنا)، بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، روزانه به طور متوسط ‌9 میلیون sms در شبکه‌ی تلفن همراه کشور رد و بدل می‌شود، در این میان، مشترکان علاوه بر دریافت پیام‌های خواسته با SMSهای ناخواسته و گاها مشکل ساز مواجه می‌شوند که از آن میان می‌توان به پیام‌هایی مبنی بر هک شدن گوشی‌ فرد و یا قطع شدن گوشی آن‌ها از طریق مخابرات بنا به دلایل مختلف اشاره کرد.
مدیران ارتباطات سیار معتقدند مشترکان تلفن همراه که پیام‌های کذب قطع سرویس پیام کوتاه تلفن همراه و همچنین پیام‌های غیراخلاقی و غیره دریافت می‌کنند، می‌توانند شکایت خود را تسلیم کرده و مراتب را با توجه به شماره‌ای که در دست دارند،پیگیری کنند.
بنابراین مشترکان تلفن همراه که اینگونه پیام‌ها را که ایجاد مزاحمت می‌کند، دریافت می‌کنند، می‌توانند با به همراه داشتن مدارک شناسایی تلفن همراه و کارت شناسایی به دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار مراجعه و مراتب را پیگیری کنند.
ارسال پیام کوتاه به دو روش انجام می‌شود، یکی به صورت انبوه که از طریق عقد قرارداد با شرکت ارتباطات سیار این وزارتخانه صورت می‌گیرد و بر آن اساس، یکجا پیامی خاص برای تعداد زیادی از مشترکان ارسال می‌شود و در روش دوم، افراد با گرفتن یک شماره تلفن همراه اقدام به ارسال پیام می‌کنند.
بنابراین گزارش، در در روش اول (ارسال انبوه) امکان کنترل اطلاعات وجود دارد اما در روش دوم (که افراد به یکدیگر پیام کوتاه ارسال می‌کنند)، با توجه به این که روزانه به طور میانگین چند میلیون پیام کوتاه جابجا می‌شود، به هیچ وجه امکان کنترل کردن محتوای پیام‌ها برای این وزارتخانه وجود ندارد.
بدیهی است در صورتی که شکایتی از ارسال کنندگان پیام‌های کوتاه باشد، امکان پیگیری آن از طریق مراجع قضایی وجود دارد.
مشترکان تلفن همراه همچنین از طریق تماس با تلفن گویای 09990 می‌توانند از شمار دریافت کنندگان پیام‌های تبلیغاتی خارج شوند.
این امکان به منظور رعایت حقوق مشترکان و ایجاد شرایط انتخاب برای آن دسته از مشترکانی که مایل به دریافت پیام کوتاه (SMS) تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی که به صورت انبوه ارسال می‌گردد، نیستند، فراهم شده تا از طریق تماس با تلفن 09990 از شمار دریافت کنندگان اینگونه پیام‌ها خارج شوند.
مشترکان از طریق تماس با تلفن مذکور و اعلام نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و شماره پرونده‌ی مندرج در شناسنامه‌ی سیم‌کارت خود، ‌تقاضای قطع و عدم دریافت پیام کوتاه تبلیغاتی به صورت انبوه را داشته باشند.

  • ۸۴/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">