ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایشگاه های IT مدیریت صحیحی ندارند

| يكشنبه, ۲۵ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

دولت باید کارفرمایان بزرگ دستگاه‌‏های مصرف کننده کشور را مجاب به عقد قرار دادهایی برای واردات تجهیزات خارجی کند که نرم افزار مورد نیاز آنها در داخل تولید می‌‏شود.
دکتر ابراهیم محمودزاده ، مدیر عامل صا ایران ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به مطلب فوق ، اظهار داشت: دولت باید امکانات ارتباطی برای تولیدکنندگان و صاحبان نرم افزار را به منظور حمایت از تولیدات داخلی فراهم کند.

دکتر محمود زاده ، در ادامه افزود: ارایه یارانه به دانشگاه‌‏ها و مراکز تحقیقاتی فعال در حوزه نرم افزار نیز موجب افزایش تعداد کاربران نرم افزارهای تولیدی در داخل کشور خواهد شد.

وی ، با اشاره به این که تشویق مصرف کنندگانی که از نرم افزارهای داخلی استفاده می کنند عامل دیگری در رشد صنعت نرم افزار کشورمحسوب می شود ، گفت: دولت باید سیاستی در پیش گیرد که نرم افزار مورد نیاز برای استفاده از تجهیزات و کالاهای وارداتی در داخل تولید ‏شود.

مدیرعامل صا ایران ، تصریح کرد: در همین راستا دولت می‌‏تواند کارفرمایان بزرگ دستگاه‌‏های مصرف کننده کشور را مجاب به عقد قرار دادهایی برای واردات تجهیزات خارجی کند که نرم افزار مورد نیاز آنها درداخل ساخته می‌‏شود.

وی ، در ادامه با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه‌‏هایی مانند الکامپ در صورت مدیریت صحیح درتوسعه صنعت نرم افزار درداخل کشور موثر خواهد بود ، گفت: متاسفانه هیچ کدام از این نمایشگاه‌‏ها به شکل صحیح مدیریت نشده و شرکت کنندگان به صورت پراکنده و بدون برنامه مشخص در آن حضور پیدا می کنند.

دکتر محمودزاده ، افزود: در چنین شرایطی به جای این که مامحصولات خود را به سایر کشورها معرفی کنیم آنها محصولات خود را به مصرف کنندگان داخلی ما معرفی می کنند.

وی ، تاکید کرد: باید توانمندی‌‏های خود را برای تولید محصولات قابل ارایه در نمایشگاه‌‏های بین المللی افزایش دهیم.

مدیرعامل صا ایران ، ادامه داد: حمایت دولت از طریق پرداخت هزینه‌‏های جانبی شرکت‌‏هایی که محصولات قابل ارایه در نمایشگاه‌‏های بین المللی دارند موجب افزایش حضور و فعالیت بخش خصوصی خواهد شد.

  • ۸۴/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">