ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سومین همایش بین‌المللی " فناوری اطلاعات و گستره آن" روز دوشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت.
در این همایش حدود ‪ ۱۰۰‬نفر از کارشناسان داخلی و ‪ ۱۰‬کارشناس در زمینه فناوری اطلاعات و ‪ IT‬از کشورهای انگلستان ،امارات متحده عربی ، آلمان ، گرجستان و نماینده یونسکو شرکت دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاحیه این همایش تعداد تلفن های ثابت کشور را ‪ ۱۵‬میلیون خط با ضریب نفوذ ‪ ۲۸/۵‬درصد اعلام کرد و گفت:

در برنامه چهارم این تعداد به ‪۲۵‬میلیون خط ثابت و ضریب نفوذ ‪۳۵‬درصد خواهد رسید.
دکتر" محمد سلیمانی" تعداد تلفن‌های همراه کشور را نیز هشت میلیون و ‪ ۳۸۰‬هزار خط با ضریب نفوذ ‪ ۱۲/۳‬درصد اعلام کرد.
وی روستاهای دارای ارتباط مخابراتی را ‪ ۴۶‬هزار و ‪ ۳۰۰‬روستا از مجموع حدود ‪ ۶۸‬هزار روستا اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه چهارم روستاهای بالای ‪ ۲۰۰‬خانوار دارای ارتباط تلفنی خواهند شد.
وی تعداد خطوط ثابت تلفن اصفهان را نیز یک میلیون و ‪ ۸۰۰‬هزارخط با ضریب نفوذ ‪ ۳۳‬درصد و تعداد ‪ ۸۰۰‬هزار خط تلفن همراه اعلام کرد.
سلیمانی در خصوص شبکه فیبرنوری در شهرهای کشور گفت: طی چند ماه اخیر در چند شهر این شبکه ایجاد شده و تا پایان امسال ‪ ۲۰‬شهر باقی مانده دیگر نیز به این شبکه متصل می‌شود.
وی افزود: تمام دانشگاههای کشور نیز به این شبکه متصل می‌شوند.
سلیمانی افزود: از روز گذشته مصوبه پیوستن بیمارستانهای بزرگ کشور به این شبکه نیز ابلاغ شده است.
وی گفت: اگر بخش خصوصی نتواند در بخش توسعه فناوری کشور موفق عمل کند، این مصوبه را به دولت باز می‌گردانیم چرا که توسعه فناوری لازمه کشور است.
سلیمانی مهمترین مشکل در توسعه تکنولوژی را پهنای باند عنوان کرد و افزود: پهنای باند بایست در اختیار همگان قرار گیرد و قابل دسترس باشد.
وی در خصوص سرمایه‌گذاری دربخش‌های ارتباطات و فناوری‌اطلاعات گفت: بازگشت سود و سرمایه دراین بخش طی سه تا چهار سال می‌باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم ارتباطات در تولید ناخالص ملی را هم اینک حدود ‪ ۳‬درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در برنامه چهارم بایست به دو برابر افزایش یابد.
وی همچنین در خصوص اینترنت پرسرعت گفت: ‪ ۷۱۶‬شهر، دارای اینترنت پرسرعت می باشند و امسال ‪ ۳۰۰‬شهر دیگر باید دارای این خدمات شوند.
وی تحول ساختاری را در آینده از ضروریات مخابرات دانست.
سلیمانی در خاتمه در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: معلمان برای ثبت نام تلفن همراه در بهمن ماه سالجاری می‌توانند با واریز نیمی از مبلغ اعلام شده در دفاتر پست بانک ، ثبت نام کنند و مابقی این مبلغ هنگام تحویل سیم کارت اخذ می‌شود.
همچنین مسوول کمیته علمی همایش، گفت: در برگزاری این همایش سه روزه از مجموع ‪ ۱۰۶‬مقاله واصل شده به دبیرخانه همایش ، ‪ ۴۱‬مقاله عادی و ‪ ۱۴‬مقاله به صورت پوستر برای ارایه در همایش پذیرفته شد.
دکتر "بدیعی " ، "راهبردهای توسعه"،"مالکیت معنوی و سرمایه دانسته‌ای"، "مدیریت دانش و خلاقیت در سازمان‌های فراگیر"، " مدیریت راهبردی و بومی سازی ‪"،"IT‬برنامه‌های تحقیقاتی در حوزه ‪"،"IT‬نقش مدیریت تحقیق" ،" مدیریت امنیت "،"آموزش" و "کارآفرینی در عصر ‪ "IT‬را از مباحث این همایش ذکر کرد.
وی گفت: چهار سخنرانی در این همایش با محورهای توسعه فناوری اطلاعات همراه با ‪ ۱۶‬کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

  • ۸۴/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">