ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان شرکت ادوب یک ابزار هوش مصنوعی ابداع کرده اند که قابلیت شناسایی تصاویر جعلی و اصلاح شده در ویدئوهای «دیپ فیک» را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان شرکت ادوب (Adobe) یک ابزار هوش مصنوعی جدید ابداع کرده اند که می‌تواند تصاویر دستکاری شده از صورت افراد را ردیابی کند.

این ابزار می‌تواند هرگونه اصلاحی روی تصاویر که با چشم غیر مسلح قابل بررسی نیست را ردیابی کند. ابزار مذکور به خصوص برای ردیابی و بررسی تصاویر در ویدئوهای دستکاری شده «دیپ فیک» مناسب است.

ویدئوهای دیپ فیک با استفاده از یادگیری عمیقی به طور دیجیتالی کلیپ‌های صوتی جعلی را روی صورت فردی که در حال صحبت است همخوان می‌کنند. در حال حاضر انواع مختلفی از این ویدئوها با سرعت زیادی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

ادوب برای ابداع این ابزار با محققان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا همکاری کرده است. نتیجه این همکاری پژوهشی است که در نشریه new Arxiv paper منتشر شده است.

این ابزار هوش مصنوعی هرگونه استفاده از یکی از ابزار فتوشاپ به نامFace Aware Liquifyرا ردیابی می‌کند. به گفته ادوب این ابزار تغییرات نامحسوسی در صورت فرد ایجاد می‌کند و در نتیجه ردیابی آنان سخت‌تر می‌شود.

علاوه برآن هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر تغییر یافته را به حالت اولیه برگرداند.

محققان با استفاده از مخزنی حاوی هزاران تصویر جعلی به این سیستم هوش مصنوعی آموزش دادند.

شرکت ادوب در یک پست وبلاگی نوشت: هرچند ما به تأثیرات ابزارهای خلاقانه فتوشاپ و ادوب برجهان افتخار می‌کنیم اما شکاف های اخلاقی فناوری خود را نیز به رسمیت می‌شناسیم. در حال حاضر دستکاری تصاویر بسیار فراگیر شده و محتوای جعلی به طور جدی به یک مشکل تبدیل شده است.

  • ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">