ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موسسه امنیتی سایبر ام دی ایکس از شناسایی دو آسیب پذیری خطرناک در پمپ های تزریق پرکاربرد بیمارستانی خبر داده که به هکرها امکان کنترل از راه دور آنها را می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز ضمن تأیید این موضوع وجود آسیب پذیری در پمپ‌های بیمارستانی آلاریس را تأیید کرده است. پمپ‌های یادشده برای انتقال مایعات به بدن بیماران به شیوه‌ای کنترل شده به کار می‌روند.

هکرها با نصب بدافزار بر روی برد رایانه‌ای این پمپ‌ها که مجهز به ویندور سی ای هستند، می‌توانند کنترل آنها را به طور کامل در دست گرفته و حتی آنها را خاموش و روشن کنند.

آسیب پذیری مذکور تا بدان حد جدی است که به هکرها امکان صدور فرامین مختلف و کم و زیاد کردن مقدار مایعات در حال انتقال به بدن افراد را می‌دهد. این کار می‌تواند سلامت بیماران را به خطر انداخته و حتی موجب مرگ آنها شود.

به بیمارستان‌های آمریکایی که از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند توصیه شده تا نرم افزار نصب شده بر روی آنها را به روز کنند تا جلوی چنین سواستفاده هایی گرفته شود. اجرای حمله هکری بر علیه این پمپ‌ها تنها در صورت استفاده از نرم افزار قدیمی آنها ممکن است.

  • ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">