ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هک ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک

| شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک از هک شدن حساب‌های ۵۰ میلیون کاربر خود خبر داده است. این شرکت می‌گوید هنوز نتوانسته عامل یا عاملان این حملات را شناسایی کند.

به گزارش فارس به نقل از اسین ایج، هکرها برای کنترل حساب‌های کاربری یادشده کلیدهای دیجیتالی را سرقت کرده‌اند که این شرکت از آنها برای تداوم حضور کاربران وارد شده به حساب هایشان استفاده می‌کند.

در حال حاضر حساب‌های ۵۰ میلیون کاربر هک شده از دسترس خارج شده تا به وضعیت آنها رسیدگی شود و البته حساب کاربری ۴۰ میلیون نفر کاربر آسیب پذیر دیگر هم در حال بررسی است. این کاربران فعلا نیازی به تغییر کلمات عبور خود ندارند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک اعلام کرده که هکرها قادر به مشاهده پیام‌های خصوصی کاربران یا ارسال پست‌ها و مطالبی از طریق حساب‌های هک شده بوده‌اند، اما هیچ گونه شواهد و مدارکی وجود ندارد که نشان دهد، این اقدامات هکری کار چه فرد یا افرادی بوده است.

به دنبال اعلام این خبر ارزش سهام فیس بوک ۲.۶ درصد یا ۴.۳۶ دلار به ازای هر سهم سقوط کرده و به ۱۶۴.۴۶ دلار به ازای هر سهم رسیده است. این شبکه اجتماعی حدود ۲ میلیارد کاربر دارد و این حمله هکری به آن در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

  • ۹۷/۰۷/۰۷

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">