ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری مخابرات ماراتن بود

| چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

واگذاری شرکت مخابرات ماراتنی بود که در نهایت با مساعدت و پیگیری رییس جمهور و همکاری مسوولان وزارت ارتباطات و اقتصاد طلسم ورود مخابرات به بورس شکسته شد.

به گزارش (ایسنا)، غلامرضا حیدری کرد زنگنه ـ رییس سازمان خصوصی سازی ـ در مراسم معارفه شرکت مخابرات گفت: سرانجام بعد از بیش از یکسال فعالیت سنگینی که در مجموعه وزارت ارتباطات، اقتصاد و سازمان خصوی سازی انجام شد طلسم شرکت مخابرات برای ورود به بورس شکست.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سه روز گذشته بیشترین اقدامات برای شفاف‌سازی حساب‌ها و اخذ مجوزها انجام و در بررسی آخر نیز چند اشکال باقیمانده در مورد شرکت مخابرات در جلسه‌ای با حضور رییس جمهور برطرف شد.

زنگنه در این جلسه گزارشی از وضعیت خصوصی سازی در کشور ارایه کرد و گفت: طی دو سال گذشته با اقداماتی که صورت گرفت شرکت‌های بزرگی وارد بورس شدند که از این مجموعه 80 درصد فولاد مبارکه خصوصی شده و تنها 20 درصد از آن در اختیار دولت باقی مانده است.

وی یاد آور شد: با عرضه فولاد خوزستان و خراسان در روزهای آینده نیز 80 درصد از آنها خصوصی خواهند شد.

وی ورود پالایشگاه‌، پتروشیمی و بانک‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: طی یک ماه آینده شاهد ورود دو پالایشگاه به بورس خواهیم بود. همچنین 15 پتروشیمی تا پایان سال واگذار خواهند شد و بانک ملت و صادرات نیز در زمان مقرر وارد بورس می‌شوند.

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته ارزش بورس کشور به 35 میلیارد دلار رسید اضافه کرد: با واگذاری‌هایی که قرار است از این پس صورت گیرد طی یکماه آینده ارزش بورس کشور به 70 میلیارد دلار می‌رسد.

وی تاکید کرد: آوازه خصوصی سازی کشور فراتر از مرزها رفته و گزارش‌های رسیده از همایش‌های بین‌المللی و دعوت از ایران برای حضور در این همایش‌ها، جایگاه‌ خصوصی سازی در کشور را فراتر از مرزها نشان می‌دهد و ورود شرکت مخابرات شاه‌کلید این فرآیند است زیرا هر کشوری که بتواند مخابرات را واگذار کند بزرگترین اقدام را انجام داده است.

زنگنه در ادامه گفت: اشکالات در واگذاری مخابرات وجود داشت که ورود مخابرات ماراتنی بود که با مساعدت رییس جمهور و مسوولان به نتیجه نهایی رسید زیرا مهترین هدف این بود که تا جایی که لازم است خریداران با خیال راحت سهم را خریداری کرده و شفاف سازی لازم در حساب‌ها صورت گیرد که این اقدامات می‌تواند به واگذاری صحیح در بورس کمک کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ عنوان کرد: مشکل فقط در ورود اولیه است و تجربه نشان داده است که هر شرکتی که وارد بورس شود به صورت اتوماتیک مسیر را می‌پیماید.

وی خطاب به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاران و تمام فعالان بازار گفت: عرضه شرکت‌های دولتی در بورس یک فرصت طلایی است که از همه می‌خواهم از این فرصت استفاده کنند و قطعا خریداران مخابرات و سایر شرکت‌ها و افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین افزود: با اینکه براساس برنامه زمانبندی قرار است تا سال 1393 تمام واگذاری‌ها انجام شود ولی تمام شرکت‌های مهم و سود ده دولت حداکثر تا سال آینده وارد بورس شده و وضعیت آنها مشخص می‌شود و آن شرکت‌هایی که باقی می‌مانند شرکت‌هایی هستند که مانند شرکت‌های واگذار شده بازدهی و سودآوری بالایی ندارند.

وی تاکید کرد: در دو سال آینده و پس از واگذاری شرکت‌های مهم و بزرگ دولت حداقل رشد پنج برابری برای شرکت‌ها مشاهده می‌شود همانطور که قیمت مس از قیمت پایه تا کنون حداقل دو برابر رشد داشته است.

زنگنه اظهار کرد: بعد از پایان یافتن عرضه شرکت‌های دولتی یک رشد جهشی در کلیه شرکت‌های صنایع واگذار شده خواهیم داشت و قطعا سرمایه‌گذاران از این رشد بهره‌مند خواهند شد.

  • ۸۷/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">