ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروانه همراه اول 5/7 میلیارد تومان قیمت گذاری شد

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۷:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

براساس جزئیات پروانه اپراتور اول، حق امتیاز صدور پروانه با توجه به 21 میلیون و 300 هزار مشترک تلفن همراه و 23 میلیون و 500 هزار مشترک تلفن ثابت در کل 7 میلیارد و 566 ریال برآورد شده است.

با توجه به دولتی بودن شرکت دارنده پروانه در زمان صدور پروانه و پرداخت‌های تکلیفی گذشته این مبلغ از دارنده پروانه دریافت نمی‌شود.

براساس این پروانه برای اجاره توسعه شبکه شامل 16 میلیون و 700 هزار مشترک تلفن همراه و 23 میلیون و 500 هزار میلیون مشترک تلفن ثابت و نیز شبکه ارتباطات داده و خطوط انتقال مبلغ 490 میلیارد تومان است که در زمان صدور پروانه توسط متقاضی به سازمان مقررات پرداخت شود.

در خصوص تعهدات اپراتور اول در مورد تلفن همراه با توجه به وضع موجود 21 میلیون و 300 هزا رشماره در حال کار اپراتور اول تا پایان سال اول پروانه صادره 1387 باید 3 میلیون و 700 هزار مشترک سال دوم (1388) سه میلیون مشترک سال سوم (1389) دو میلیون مشترک، سال چهارم (1390) دو میلیون مشترک سال پنجم (1391) یک و نیم میلیون مشترک، سال ششم (1392) یک و نیم میلیون مشترک، سال هفتم (1393) یک میلیون مشترک و سال هشتم و نهم نیز یک میلیون مشترک باید تلفن همراه دایر کند و از سال دهم به بعد نیز براساس رقابت و عرضه و تقاضا شماره دایر می‌شود

در همین رابطه صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تائید این ارقام به فارس گفت: " در صورتی که مخابرات نتواند به تعهدات دایری خود عمل نکند باید جریمه بپردازد."
**تلفن ثابت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،با توجه به وضعیت 23 میلیون و 500 هزار مشترک در حال کار اپراتور اول در پایان سال اول تا سال ششم به ترتیب باید 5/1 میلیون مشترک تا یک میلیون مشترک جدید ایجاد کند و از سال هشتم 1393 براساس بازار رقابتی و عرضه و تقاضا دایری صورت گیرد.

** هزینه اتصال مشترک تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت برای هزینه اتصال مشترک آبونمان، بیش از 500 هزار ریال و برای هزینه اتصال مشترک پیش پرداختی بیش از مبلغ 100 هزار ریال به استنشاق مالیات متعلقه مطالبه کند.

در تلفن همراه و ثابت برای هزینه‌های مکرر وقوع نظیر سرویس‌های آبونمانی نظیر هزینه‌های ارتباط، قیمت‌های بدون احتساب مالیات را برای هر خدمتی که ارایه می‌دهد نباید حداکثر 20 درصد بیشتر از قیمت‌های پایه که توسط سازمان مقررات تعیین می‌شود باشد.
** اعتبار پروانه

مدت اعتبار پروانه 15 سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن است. وزارت ارتباطات می‌تواند پروانه را بنا به درخواست تقدیمی توسط دارنده پروانه به وزارت برای دو دوره 5 ساله تهدید کند.
** شبکه‌های موضوع پروانه

تجهیزاتی که دسترسی و ایجاد ارتباط برای ارایه سرویس را برای مشترکان فراهم می‌کند شامل:

1 - شبکه ارتباطات رادیویی سیار با حداقل استاندارد جی اس ام نسل دو

2 - شبکه تلفن ثابت بدون محدودیت در فناوری

3 - شبکه ارتباطات داده بدون محدودیت در فناوری

که شامل مراکز سوییچینگ، ایستگاه‌ها و سایر تجهیزات لازم برای کارکرد صحیح آنها در محدوده استان (به استثنای شبکه زیر ساخت مادر و دروازه‌های ارتباطات بین‌المللی) است.
**خدمات موضوع پروانه

هرگونه خدمات مخابراتی شامل خدمات صوت و داده و ارزش افزوده اعم از محلی، ملی و بین‌الملل و اجاره خطوط انتقال در اختیار در

جبران خسارت نقض تعهدات اجرا و توسعه
** جبران قصورات

چنانچه سازمان تشخیص دهد که در مهلت‌های مقرر دارنده پروانه، حداقل تعهدات را ایفا نکرده است و قصور خود ظرف مدت 6 ماه از تاریخ اخطار سازمان در این مورد جبران نکرده باشد (مهلت)، پرداخت مبلغ خسارت نقض تعهدات اجرا و توسعه به شرح زیر خواهد بود:

1 - در ارایه خدمات تلفن همراه

قصور در زمینه پوشش شهرها: 10 میلیارد ریال به ازای هر یک از شهرا به نسبت عدم پوشش که در پایان مهلت مقرر تحت پوشش قرار نگرفته‌اند، که این تعهد در پایان هر سال قراردادی قابل تمدید خواهد بود (از جمله تمدید در پایان سالی که طی آن مهلت مقرر به پایان رسیده است) تا زمانی که این وضعیت جبران شود.

قصور در پوشش جمعیتی: به ازای هر درصد پوشش جمعیتی کمتر از میزان مقرر برای هر سال قراردادی که تا پایان مهلت، پوشش داده نشده است و به ازای هر ماه تاخیر پس از پایان مهلت تا زمانی که جمعیت مورد نظر در سال قراردادی مزبور تحت پوشش قرر گیرند، به شرح زیر

2/1 میلیارد ریال برای 3 ماه اول

5/1 میلیارد ریال برای 3 ماه بعدی

4/2 میلیارد ریال برای ماه‌های بعد

در صورتی که نقض مذکور طی یک ماه به طور کامل جبران گردد، مبلغ لازم‌التادیه در مورد آن ماده به تناسب تعیین خواهد شد.

قصور در پوشش جاده‌ها: 5 میلیارد ریال به ازای هر 10 کیلومتر از جاده‌هایی که در نقض اهداف کیلومتری مقرر در پوشش جاده‌ای برای هر سال قراردادی ذیربط، در پایان مهلت تحت پوشش قرار نگرفته باشند، که مهلت مزبور در انقضای هر سال قراردادی (از جمله در پایان سال قراردادی که در پایان آن مهلت خاتمه می‌یابد) تا زمانی که وضعیت اصلاح شود، تمدید خواهد شد.

قصور در انجام تعهدات ارایه خدمات تلفن ثابت و ارایه خدمات انتقال داده، براساس نظر سازمان و تصویب کمیسیون خواهد بود.

**تعلیق پروانه

در صورت نقض عمده مواد موافقتنامه پروانه، سازمان می‌تواند پروانه را برای مدت 6 ماه در هر مرحله به حالت تعلیقی درآورد، مشروط بر آنکه فرصت معقولی به دارنده پروانه جهت اصلاح ایرادات و مشکلات داده شده باشد و نامبرده اقدامی در جهت جبران و تامین نظر سازمان به عمل نیاورده باشد.
**لغو پروانه و کاهش مدت اعتبار پروانه

هنگامی که دارنده پروانه مبالغ مربوطه به پروانه (شامل تسهیل درآمد) را در موعد مقرر نپرداخت و ظرف مدت یک ماه بعد از تاریخ دریافت اخطار یه از سازمان، در مورد پرداخت آن اقدامی به عمل نیاورده باشد.

هنگامی که دارنده پروانه منحل شده یا در جریان ورشکستگی یا تصفیه قرار گرفته یا به نفع بستانکاران یک واگذاری کلی انجام داده باشد.

  • ۸۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">