ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چرا شرکت های ایرانی به جیتکس می روند؟

| چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور تاکید کرد : وجود رقابت بین نمایشگاه جیتکس و نمایشگاه الکامپ که همه ساله در کشورمان برگزار می‌شود، امری ضروری و مثبت است.

امیر حسین سعیدی نائینی در گفت‌وگو با( ایسنا ) ، با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس و صرف مبالغ هنگفت ارزی که همه از جیب ملت خارج می‌شود، دلیلی همانند حضور آن‌ها در دوبی و تاسیس دفاتر و استخدام نیروهای خارجی و صرف هزینه‌های کلان ارزی دارد، این جا این سوال مطرح است که چرا شرکت‌های ایرانی با وجود داشتن بزرگترین بازار خاورمیانه و دارا بودن یکی از زیباترین نمایشگاه‌های دنیا مجبورند در جیتکس ظاهر شوند؟

وی ادامه داد: چرا شرکت‌های ایرانی با وجود جوانان مستعد و متخصص باید برای نیروهای خارجی ایجاد اشتغال کند؟ مسلم است شرکت‌هایی که به اجبار اقدام به چنین کارهایی می‌کنند برای ارتقاء کار خود و کسب درآمد بیشتر و فروش بالاتر و ملاقات مقامات، تصمیم به این‌کار می‌گیرند بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چرا این هزینه در کشور ما صرف نمی‌شود؟

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور،گفت : متخصصان متعهد ایرانی که از جیتکس بازدید کردند در طی رفت وآمدهایی که داشتند عزم را جزم کردند که حداقل در زمینه‌ی برگزاری نمایشگاه کامپیوتری همت کرده و خود را به جیتکس برسانند و با توجه به بازار ایران که بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه بوده و دارای افراد متخصص غیرقابل مقایسه با دوبی است، در مدتی نه چندان طولانی از جیتکس پیشی گیرندکه نتیجه‌ی این عهد و پیمان و تلاش بی‌وقفه‌ی آن‌ها در نمایشگاه دهم الکامپ هویدا شد که رییس جمهور وقت، هشت وزیر و عده‌ی کثیری از هموطنان به ویژه از طیف متخصص و جوانان از نمایشگاه بازدید کردند.

سعیدی ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد آن علاوه بر شفافیت این بود که همه به این باور رسیدند که می‌توانیم بهتر از آن‌ها این گونه نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم و در این موقعیت عده‌ای بی‌تدبیر یا نالایق یک فرصت طلایی ملی را نابود کردند.

وی، در ادامه تاکید کرد : این عده در مقابل این رسوایی بزرگ نه تنها سر شرمندگی در مقابل ملت فرود نیاوردند بلکه با فریبکاری، رییس نهاد مردم را دستبند زدند و جریمه‌ای به مبلغ نجومی ‌یک میلیارد و نهصد میلیون تومان برای برگزارکنندگان آن تعیین کردند.

سعیدی گفت : شرکت‌های ایرانی که وقایع تلخ الکامپ یازدهم را با دقت پیگیری کردند و شاهد افتی فاجعه انگیز در برگزاری یک نمایشگاه بودند به فکر فرو رفته و مجبور شدند به جیتکس پناهنده شوند اما به نظر من هنوز دیر نشده و وزیر بازرگانی با به کارگیری تجربه‌های گذشته و جلب مجدد اعتماد بخش خصوصی می‌تواند نمایشگاهی باشکوه برپا کند و بداند با روش‌هایی غیرشفاف شائبه برانگیز نمی‌توان افتخارآفرینی کرد .

وی تاکید کرد : اگر یک بار تجربه‌ی برگزاری نمایشگاهی شفاف ، باشکوه و پررونق در این کشور رخ داده بدون شک تکرار پذیر خواهد بود، بنابراین فرصت کمی ‌باقی است اما دیر نشده و اگر وزیر بازرگانی جدید با تجدید نظر کلی در سازمان نمایشگاه و انتخاب افرادی متدین و متخصص گام بردارد به طور قطع و یقین بخش خصوصی با همکاری و همراهی خود ، خاطره‌ی الکامپ دهم و حتی بالاتر از آن را تکرار خواهد کرد.

سعیدی تاکید کرد : البته هدف من از طرح این گونه مباحث عدم حضور شرکت‌های ایرانی در جیتکس نیست چرا که هر شرکتی مصلحت کار خود را می‌داند ، اما تمام حرف من این است که بعضی از مدیران دولتی در مقطعی خاص ، خواسته یا ناخواسته با نفوذ بیگانه و یا مستقل از هر نفوذی موجبات حبس و تعدی برخی را فراهم کردند و این در حالی است که رقیب ما از بالاترین امکانات و مساعدت‌های دولت برخوردار بوده است ، البته این رسم رقابت جوانمردانه و سالم نیست و این همه ناجوانمردی غیرقابل درک است .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد : امیدوارم به زودی برای جلب اعتماد مردم هر چه سریع تر شاهد همکاری‌های بین دولت و بخش خصوصی باشیم .

  • ۸۴/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">