ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین 1100 حساب کاربری اجتماعی را بست

| يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس چین 1100 حساب کاربری شبکه های اجتماعی «وی چت» و «سینا ویبو» را به دلیل آنچه اقدامات غیرقانونی از جمله «باج خواهی و اخاذی» عنوان کرد بست.

به گزارش ایرنا، شینهوا روز یکشنبه اعلام کرد این حساب ها که بیشتر آنها جعلی بودند مطالب منفی را علیه افراد و شرکت ها منتشر می‌کردند و برای حذف این اطلاعات پول درخواست می کردند.
ماه گذشته (نوامبر) اداره سایبری چین اعلام کرد حدود 10 هزار حساب کاربری را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده است که مطالب «مخرب، حساسیت برانگیز و مبتذل» منتشر می‌کنند.
اداره امنیت فضای سایبری چین همچنین اعلام کرده است از این پس به طور جدی با پخش تصاویر نامناسب، غیراخلاقی و مضر برای کشور در اینترنت و وبسایت ها مقابله خواهد کرد.
این اداره می افزاید از این پس تصاویر، مطالب و عکس هایی که در اینترنت و به صورت آنلاین و یا در سایت ها منتشر می شود در صورتی که برای جامعه ضرر داشته باشد حذف خواهد شد.
پلیس چین همچنین اعلام کرد: تحقیقات درباره 28 مورد اخاذی در فضای مجازی انجام شده و تا کنون نیز 67 مظنون بازداشت شده‌اند.
چین سال گذشته نیز در راستای جلوگیری از ترویج فساد اخلاقی در کشور بیش از 130 هزار وبسایت و تارنمای حاوی مطالب غیراخلاقی و امنیتی را تعطیل کرد.
در سال های اخیر اداره انتشارات و مطبوعات چین و نهادهای ذی ربط از بستن دهها هزار سایت غیراخلاقی و یا دارای مضامین مضر برای امنیت ملی خبر داده اند

  • ۹۷/۰۹/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">