ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشور فاقد رزومه‌ تخصصی ICT است

| يكشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۴، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

برگزار کننده‌ی نشست معرفی وب سایت‌های سازمان همیاری و اشتغال فارغ التحصیلان، گفت : تدوین دوره‌های آموزشی برای ورود به چرخه‌ی آموزش از اهداف ایجاد اشتغال در بستر ICT است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، مهندس «بهمن جهانی» در نشست معرفی وب سایت‌های سازمان همیاری و اشتغال فارغ التحصیلان وابسته به جهاد دانشگاهی با اشاره به تاثیرات ICT در اشتغال اظهار داشت : ایجاد مشاغل نو و تعریف جدید از مشاغلی که در بازار وجود دارند با عنوان الکترونیکی، مثل پول الکترونیکی عوامل اساسی ICT در توسعه‌ی اشتغال به شمار می‌آیند و باعث توجه زیاد سازمان به ایجاد سایت‌هایی مثل http://www.ITJOB.IR شده است .

وی گفت: در تاریخ ‌٢٠/٨/٨٣ سازمان همیاری و اشتغال فارغ التحصیلان به عنوان مدیرطرح برنامه‌ی توسعه‌ی منابع انسانی و اشتغال بر پایه‌ی ICT و ایجاد پورتال اشتغال انتخاب شد. در پایان آموزش‌های کابردی این دوره‌ها، مهارت‌های افراد سنجیده و مسیرهای شغلی برای آن‌ها طراحی می‌شود و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی، سایت اطلاع رسانی را از مواردی ذکر کرد که از دیدگاه سازمان نیاز به شمار می‌آید و افزود: درجه‌ی اهمیت IT و ICT نیاز به ایجاد یک مرکز جامع اطلاع رسانی مرتبط با اشتغال را ضروری می‌کند.

جهانی، MIS را از دیگر وظایف سایت دانست و تصریح کرد : نیاز مدیران برای ارزیابی و کنترل اطلاعات مربوط به کلیه‌ی جریان‌های طرح است که MIS پاسخگوی این نیاز می‌باشد.

وی، با بیان چهار رکن اساسی طرح گفت : قابلیت اطلاع رسانی بر تمامی‌مخاطبان ICT و اشتغال کشور، پوشش کلیه‌ی موضوعات مشترک IT و اشتغال در سایت، پاسخگو بودن اطلاعات مدیریت برای کنترل طرح توسط MIS و در نهایت فعال بودن بخش اجرایی و ارایه‌ی مسیر مورد نیاز برای یافتن شغل از ارکان اساسی طرح می‌باشد.

او ادامه داد: از ضرورت ایجاد طرح نیز می‌توان به تاثیرات IT و فعالیت‌های مختلف اجرایی - عملیاتی در کشور برای توسعه‌ و برقراری ارتباط میان ICT و اشتغال اشاره کرد که جریان اطلاعاتی IT را در کشور برای ترسیم نما به مراکز عملیاتی - قانون‌گذاری و نهادهای تصمیم‌گیری هدایت می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پراکندگی اطلاعات و نداشتن رزومه‌ی تخصصی ICT باعث می‌شود که دسترسی با مشکلاتی مواجه شود، از این رو نقش سایت جامع اطلاع رسانی ICT و اشتغال به عنوان پوشاننده‌ی نیازهای بازار کار مورد نیاز است.

جهانی، موانع و چالش‌های این طرح را ناهمگونی مراجع و نامشخص بودن مصرف کننده‌ها دانست و افزود: ناهمگونی در رویه‌ی تولید و ارایه‌ی اطلاعات و عدم تطابق با نیاز بازارکار، نگرش کارجو را در شناخت صحت آن، با شک مواجه می‌کند. این پایگاه با نقش واسطی که میان کارجو و بازارکار دارد نیاز مخاطبان را شناسایی می‌کند و با روش‌های خاص و شناخت از بازار کار ICT به جذب مهارت‌های آنها می‌پردازد، در نهایت ما نیازمند ایجاد یک دایره المعارف شغلی و تحصیلی هستیم .

در حاشیه‌ی این نشست کارگاه‌های آموزشی برای معرفی وب سایت‌های سازمان همیاری و اشتغال فارغ التحصیلان از جمله jobportal.ir - eshteghal.ir - itjob.ir - jobiran.com برگزار شد .

  • ۸۴/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">