ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یازدهمین اجلاس کمیته مشورتی بین دولت‌ها در کابرد منطقه‌ای فناوری فضا برای توسعه پایدار که به میزبانی سازمان فضایی ایران و همکاری سازمان ملل متحد (اسکاپ) در اصفهان برگزار شد، روز گذشته با صدور قطعنامه به کار خود پایان داد.

سیدحسن شفتی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر به موارد عمده قطعنامه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: توسعه سریع فناوری فضایی فرصت جدیدی در توسعه ظرفیت‌ها در توسعه پایدار و همچنین آمادگی در برخورد با بلایا به وجود آورده است که این موضوع اولویت مهمی را برای دستور کار کنفرانس‌های جهانی تعیین کرده است.

رییس این اجلاس افزود: برگزاری کنفرانس وزاری منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2007 که مالزی و تایلند داوطلب میزبانی آن هستند، تا پایان سال جاری در یکی از کشورهای متقاضی نهایی خواهد شد.

به گفته رییس سازمان فضایی ایران در این اجلاس همچنین مقرر شد که نظریات کشورها در خصوص نقش فعالیت‌ها در سطح ملی حداکثر تا پایان ژانویه سال 2006 برای اسکاپ ارسال شود تا هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

شفتی تاکید کرد بر اهمیت نهادینه کردن کاربرد فناوری فضا و منافع آن در مدیریت آگاهانه بلایا و همچنین تصویب برنامه کار کمیته برای سال 2005 و 2006 را از دیگر محورهای عمده قطعنامه عنوان کرد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در این اجلاس همچنین گزارش کار گروه‌های تخصصی کاربرد ماهواره‌های ارتباطی در تایلند، کاربردهای ماهواره‌های سنجش از راه دور در ایران و کاربردهای ماهواره‌های هواشناسی و دیده‌بانی در ایران به تصویب کلیه اعضا رسید.

شفتی افزود: از جمهوری اسلامی ایران نیز برای تلاش در جهت تاسیس دفتر منطقه‌ای مدیریت بلایا در ایران و اعلام تداوم حمایت از این ابتکار با تاکید بر نقش فناوری فضایی تقدیر به عمل آمد.

دبیر شورای عالی فضایی ایران در ادامه اظهار داشت: گزارش سازمان فضایی ایران در مورد همکاری با سازمان ملل متحد برای تشکیل یک گروه کار جهت مطالعه و تدوین اطلاعات در مورد توسعه پایدار بلایا نیز در این اجلاس ارایه شد که با توجه به پیوستن چند کشور اروپایی به گروه مزبور آمادگی لازم برای پذیرش کشور‌های عضو اسکاپ اعلام گردید.

شفتی افزود: در این اجلاس همچنین مقرر شد که نشست آتی گروه کار سنجش از راه دور و اطلاعات مکانی و نیز گروه کاربرد ماهواره‌های هواشناسی که در سال جاری در ایران تشکیل شد،‌در سال 2006 در هنگ‌کنگ تشکیل شود.

یازدهمین اجلاس کمیته مشورتی بین دولت‌ها در کاربرد منطقه‌ای فناوری فضا برای توسعه پایدار به میزبانی و ریاست سازمان فضایی ایران و همکاری سازمان ملل متحد و استانداری اصفهان در پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه جاری در شهر اصفهان برگزار شد.

جلسات بعدی این کمیته مشورتی در سال آینده (2006) در کره جنوبی و در سال 2007 در ژاپن برگزار خواهد شد.

  • ۸۴/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">