ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک بدافزار ۲۵۰ میلیون ایمیل را هک کرد

| شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

هکرها از بدافزاری به نام تریک بات برای هک کردن ۲۵۰ میلیون ایمیل استفاده کرده اند که بخشی از آنها متعلق به دولت های آمریکا، انگلیس و کانادا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بدافزار یادشده پدیده تازه ای نیست و از سال ۲۰۱۶ برای خرابکاری و نفوذ به حساب‌های کاربری افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

این بدافزار بعد از نفوذ به هر حساب کاربری ایمیل خود را برای آدرس‌های موجود در آن حساب کاربری نیز ارسال کرده و مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد.

بدافزار یادشده همچنین انبوهی از هرزنامه را از طریق حساب‌های تحت کنترل خود ارسال کرده و پیام‌های ارسالی را از این باکس، اوت باکس و پوشه نامه‌های باطله یا تراش پاک می‌کند.

از مجموع ۲۵۰ میلیون ایمیل هک شده، ۲۵ میلیون مورد جیمیل، ۱۰ میلیون مورد مربوط به سایت یاهو و ۱۱ میلیون مورد مربوط به هات میل هستند. از جمله دیگر پلتفرم‌های مورد سواستفاده می‌توان به AOL، MSD، Yahoo.co.uk و غیره اشاره کرد. احتمال می‌رود تعداد حساب‌های کاربری هک شده بیش از این رقم باشد.

  • ۹۸/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">