ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

18 درصد از رشد بهره وری برنامه چهارم سهم ارتباطات

| پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۸۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در رشد اقتصادی برنامه چهارم، رشد 5/8 درصد است که 5/2 درصد آن مربوط به بهره وری کل عوامل است.

به گزارش خبرنگار سینا، "قاسم رمضانپور نرگسی" در مراسم پایانی هشتمین جشنواره شهید رجایی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بخش ارتباطات کشور می بایست 18 درصد از 5/2 درصد بهره وری در برنامه چهارم توسعه را محقق کند.

وی، جشنواره شهید رجایی را یادگاری از دولت خاتمی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره که در راستای اهداف و رویکرد دولت جدید نیز است با قوت بیشتری پیگری شود.

رمضانپور نرگسی اظهار داشت: به تناسب رشد و توسعه سازمان های دولتی، مشکلاتی نیز پیرامون این سازمان ها ایجاد شد که کشورهای پیشرفته سه رویکرد علم رفتاری، سیستمی و مدیریت دولتی نوین را برای اصلاح امور اداری در پش گرفتند.

وی ادامه داد: در فراز و نشیب ها و بحران های نیمه اول قرن 20، بحران های اقتصادی و اداری، دولت ها را به این فکر انداخت که برای افزایش کارآیی و اثربخشی کارها به اصلاحات روی آورند.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: محور تحول اداری، منطقی بودن اندازه دولت و اصلاح ساختارهای تشکیلاتی، بهبود علملکرد و ارزیابی علمکرد سازمان، بهبود سیستم ها و روش های انجام امور، توسعه اتوماسیون و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تکریم مردم و بعد رضایت ارباب رجوع و ارتقای سلامت نظام اداری از جمله محورهای تحول اداری بود که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نظر گرفته شد و در این جشنواره نیز مدنظر بود.

وی با اشاره به اینکه اگر تحول اداری را به عنوان نقطه مطلوب در نظر بگیریم، اثربخشی، کارآیی و اقتصادی کردن امور نیز حاصل خواهد شد، کارآیی و اثربخشی را همان بهره وری عنوان کرد و افزود: اهداف تمام دولت ها و بنگاه های اقتصادی افزایش بهره وری است.

رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: ارتباطات می بایست بهره وری خود را در سرمایه و نیروی کار افزایش دهد که در همین راستا سند تحول اداری در حال تهیه است.

وی این سند را برای رسیدن به اهداف برنامه چهارم مهم و اساسی توصیف و ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه ها و محورهای تحول اداری بتوانیم در این راه قدمی برداریم.

گفتنی است در مراسم پایانی هشتمین جشنواره شهید رجائی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 13 نفر به عنوان نمونه ملی و شش نفر نیز به عنوان نمونه دسنگاهی انتخاب شدند.

  • ۸۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">