ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

25 میلیون دلار نرم افزار صادر کردیم

| يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۱ نظر

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ایران از صدور ‪ ۲۵‬میلیون دلار تولیدات این بخش به ‪ ۱۰‬کشور جهان در سال ‪ ، ۱۳۸۵‬خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، "محمدرضا طلایی" روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص تشریح دستورالعمل اجرایی بسته حمایتی توسعه صادرات بخش نرم افزار، ضمن اظهار این مطلب افزود: ارزش صادرات نرم افزار کشور در سال ‪ ۱۳۸۴‬به میزان ‪ ۱۵‬میلیون دلار بود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال ‪ ۱۳۸۴‬طرحی به سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان "جهش صادرات نرم افزار کشور"ارایه شد، افزود: این طرح با همکاری کارشناسان این سازمان به بسته حمایتی توسعه صادرات نرم‌افزار تبدیل شد.

به گفته این مقام مسئول ، این بسته در بخش‌های مختلف به تصویب هیات دولت رسیده و بودجه‌ای بالغ بر ‪ ۳۰‬میلیارد ریال برای توسعه صادرات بخش نرم افزار ، اختصاص یافته است.

وی افزود: این بسته شامل ‪ ۹‬سر فصل است و در راستای اجرای فصل اول که نحوه پرداخت جوایز صادراتی می‌باشد، پرداخت هشت درصد جایزه صادراتی به صادرکنندگان نرم افزار از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ، ابلاغ شده است.

طلایی در خصوص سرفصل دوم این بسته که شامل پوشش بخشی از هزینه‌های مربوط به ارتقای کیفیت محصولات صادراتی است ، گفت: با توجه به مشکلات شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده نرم افزار در این بخش ، قرار شد به تولیدکنندگان نرم افزار برای اخذ استاندارد بین‌المللی و استانداردسازی محصولات نرم افزاری ، کمک شود.

به گفته وی، سر فصل سوم این بسته با عنوان پوشش هزینه‌های تبلیغاتی محصولات صادراتی در خارج از کشور با هدف معرفی پتانسیل‌های تولید و صادرات نرم افزار کشور تدوین شده و از سوی هیات دولت تصویب شده است.

وی همچنین از انجام ‪ ۲۰‬طرح تحقیق و توسعه در چارچوب اجرای سرفصل چهارم این بسته ، خبر داد.

سرفصلهای دیگر این بسته پوشش بخشی از هزینه‌های برگزاری و یا حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور،پرداخت برخی هزینه‌های هیات‌های تجاری- بازاریابی اعزامی به بازارهای هدف و یا پذیرش هیات‌های خارجی، پوشش بخشی از هزینه - های ثبت محصول و یا نام و علائم تجاری در بازار هدف و یا سازمان ذیربط، کمک به توسعه صادرات محصولات و یا خدمات با فناوری بالا به منظور رقابت پذیری در مقابل رقبای خارجی و ایجاد مراکز تجاری و یا شبکه توزیع خارج از کشور می‌باشد.

طلایی ابراز امیدواری کرد، با اجرایی شدن این بسته بعد از یک و نیم سال پیگیری، صادرات نرم افزار کشور در سال ‪ ۸۷‬به ‪ ۲‬برابر سال جاری برسد.
وی از جمله نرم افزارهای صادر شده را تهیه مجموعه بسته نابینایان به آلمان، تهیه مجموعه ایرانگردی و جهانگردی به امارات متحده عربی، تهیه نرم افزارهای کاتالوگ الکترونیک به کشورهای امارات متحده عربی و کانادا و طرح برون سپاری سیستم صورت حساب به کشورهای آلمان و انگلیس ، عنوان کرد.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ایران همچنین از تدوین بسته حمایتی سال آینده که به سازمان توسعه تجارت ایران ارایه خواهد شد، خبر داد.

" محمدرضا حسینی" عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار نیز در این نشست بااشاره به راه اندازی کمیته تجاری در این اتحادیه به منظور جهش صادراتی و رشد بازاریابی ،بازارسازی و ایجاد بازار مناسب برای محصولات نرم افزاری ،افزود: تا پایان امسال هیات‌های تخصصی حداقل به سه کشور از بین کشورهای ازبکستان، مالزی، سوریه و لبنان جهت بازاریابی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد، با پیشنهاد اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار و سازمان توسعه تجارت ایران تصمیم گرفته شد که در قالب ‪ ۱۰‬شرکت درنمایشگاه " سبیت" (‪ ( cebit‬آلمان شرکت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت بابت شرکت در این نمایشگاه ‪ ۵۰‬درصد یارانه بابت هزینه‌های آن پرداخت می‌کند، افزود: بدون هیچ گزینشی ،از شرکت‌هایی که دارای توان بالقوه صادرات باشند ، برای شرکت در این نمایشگاه استقبال می‌کنیم.

حسینی برگزاری نمایشگاه اختصاصی فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران در افغانستان که اواخر دی ماه یااوایل بهمن ماه امسال در شهر کابل برگزار خواهد شد ، گام دیگری برای ارایه توانمندی شرکت‌های ایرانی در این بخش ، عنوان کرد.

به گفته وی ، برای شرکت در این نمایشگاه نیز سازمان توسعه تجارت ‪۵۰‬ درصد هزینه‌ها را به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

در عین حال طلایی در ادامه این نشست در خصوص علت برپا نشدن نمایشگاه افغانستان که قرار بود سال گذشته انجام شود، گفت: سال ‪ ۸۵‬مجوز برگزاری نمایشگاه در افغانستان را دریافت کردیم، اما هیچ یک از نهادهای دولتی که می‌توانستند برای بهینه برگزار شدن آن کمک کنند،کمکی ارایه نکردند. لذا امسال توانستیم ‪ ۵۰‬درصد هزینه را از سازمان توسعه تجارت دریافت کنیم.

  • ۸۶/۰۸/۲۰

نظرات  (۱)

با سلام خواهشمند است در صورت امکان آخرین اخبار و اطلاعات مربوطه به صادرات نرم افزار را به آدرس الکترونیک ارسالیbt_rezaee@yahoo.com ارسال فرمایید. قبلاً از همکاری شما سپاسگزاری می نماید. رضایی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">