ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

60 درصد دفاتر ارتباطی در آستانه تعطیلی

| دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۸۵، ۰۶:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کانون انجمن‌های کارفرمایی دفاتر خدمات ارتباطی و همراه کشور گفت: به دلیل عدم درآمد کافی و بالا بودن هزینه‌ها بیش از 60 درصد دفاتر ارتباطی دچار ضرر دهی هستند و امکان تعطیلی آنها وجود دارد.

عبدالمجید امین در گفت و گو با فارس با اشاره به وجود 1400 دفاتر خدمات ارتباطی در سال 84، گفت: این تعداد اکنون به خاطر هزینه‌ بالا و درآمد نامناسب به 1200 دفتر رسیده است.

وی با بیان اینکه از 1200 دفاتر خدمات ارتباطی و همراه کشور تنها 200 دفتر در تهران وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در این بخش سودآور نیست.

امین افزود: در حال حاضر از سود سرمایه‌گذاری در تعرفه‌های آیین‌نامه‌های جدید دفاتر خدمات ارتباطی خبری نیست.

وی ادامه داد: با ارزیابی و بررسی 10 دفتر خدمات فناوری اطلاعاتی مشخص شد که 50 درصد هزینه دفاتر در حد متوسط به بالا قرار گرفته است به گونه‌ای که این دفاتر توان پاسخگویی به تمام هزینه‌ها از جمله اجاره، حقوق و موارد دیگر را ندارند.

رئیس کانون انجمن‌های کارفرمایی دفاتر خدمات ارتباطی و همراه کشور گفت: از آنجا که مکان اکثر دفاتر اجاره‌ای است و کاربرد تجاری و اداری دارد، باید بطور متوسط 600 هزار تومان اجاره بپردازند. بنابراین با احتساب ضمانت‌های سپرده بانکی و تجهیزات دفاتر به طور میانگین مبلغی در حدود 60 تا میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری در دفاتر نیاز است.

وی با بیان اینکه با بهره بانکی دراز مدت دفاتر ارتباطی ماهیانه بیش از یک میلیون تومان سرمایه‌گذاری کنند، گفت: این انجمن پیشنهاد می کند که به تمامی دفاتر خدمات ارتباطی و همراه کشور مبلغی به عنوان کف هزینه‌ پرداخت شود تا بهره‌ سرمایه سود بانکی برای موسسان دفاتر را حداقل تامین کند.

امین تاکید کرد: در حال حاضر تعداد مراجعان به برخی از دفاتر ارتباطی به مراتب کمتر از حدی است که بتواند در حد قابل قبولی از هزینه‌ها را جبران کند.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در جهت تامین دیگر هزینه‌های دفاتر کارمزد دفاتر به صورت شناور و البته طبق ضوابط محاسبه شود تا دفاتر بتوانند خدمات مطلوب را با کیفیتی مناسب به عنوان پیشخوان دولت ارایه کنند.

امین افزود: در حال حاضر از سود سرمایه‌گذاری در تعرفه‌های آئین‌نامه‌های جدید دفاتر خدمات ارتباطی خبری نیست.

وی ادامه داد: با ارزیابی و بررسی 10 دفتر خدمات فناوری اطلاعاتی مشخص شد که 50 درصد هزینه دفاتر در حد متوسط به بالا قرار گرفته است به گونه‌ای که این دفاتر توان پاسخگویی به تمام هزینه‌ها از جمله اجاره، حقوق و موارد دیگر را ندارد.

  • ۸۵/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">