ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری- تاکنون 70 درصد از طرح مطالعه شهر الکترونیکی کیش انجام شده است.

مسعود ذهبیون مدیر فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب گفت: برای رسیدن به شهر الکترونیکی یک پروژه مطالعه master plan کیش آغاز شده است تا به تدوین راه رسیدن به شهر اینترنتی کیش بپردازد.

وی اظهار داشت: حدود یک ماه دیگر شرکتی آی دی آی ایرلندی که برای اجرای این پروژه انتخاب شده گزارش نهایی خود را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: حدود ده میلیارد تومان برای اجرای کل این پروژه پیش بینی شده و حدود 500 میلیون تومان از تکفا دریافت شده است.

ذهبیون تصریح کرد: تاکنون حدود 2 میلیارد تومان در جهت تحقق شهر الکترونیکی کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش هزینه شده است، هدف از اجرای این پروژه این است که بتوان تجارت، دولت و شهر الکترونیکی و شهر هوشمند و الکترونیکی محقق شود.

وی در مورد زمان اتمام پروژه گفت: زمان اتمام این پروژه قابل پیش بینی نیست زیرا تخصیص اعتبار آن مشخص نمی باشد.

از نتایج مورد انتظار پروژه شهر الکترونیکی کیش می توان به تدوین طرح جامع منطقه آزاد کیش با محوریت توسعه ICT ، ارائه یک راه حل و نقطه مسیر (Road map) و تدوین و ارائه توصیه هایی در زمینه چشم اندازها و سیاست های کلی اشاره کرد.

پروژه شهر الکترونیکی کیش از سال 81 آغاز شده و قرار بوده سال 82 به پایان برسد.

ذهبیون دلیل تاخیر این پروژه را تشریفات اداری و طولانی شدن مراحل پرداخت اعتبار عنوان کرد.

وی تاکید کرد : کیش به عنوان پاپلوت فناوری اطلاعات کشور انتخاب شده بنابراین پروژه های فناوری اطلاعات باید در کیش تست شود تا خطاها و هزینه ها کاهش یابد و پس از موفقیت در کل کشور به اجرا در آید.

وی خاطر نشان کرد: سازمان مناطق آزاد آمادگی همکاری برای اجرای پروژه های فناوری اطلاعات دستگاه های مختلف را در کیش به عنوان پاپلوت دارد.

  • ۸۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">