ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

MTN نیازمند گذراندن مراحل جدید از طریق مناقصه است

| دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۴، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک نماینده مجلس گفت: در قرارداد ترک‌سل، مباحثی هم‌‏چون امنیت فرکانس، حداکثر تولید داخلی، منافع ملی و غیره دیده نشده بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم، از بررسی دلایل فسخ قرارداد ترک سل در این کمیسیون خبر داد. احمد بزرگیان، نماینده سبزوار در مجلس هفتم،‌ درگفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت:‌‏ متاسفانه برخی اراده‌‏ها در داخل کشور نخواستند که ترک‌‏سل در کشور وجود داشته باشد که این مسئله در کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چه عواملی باعث شد قرارداد تمام شده به این مرحله برسد و چه دست‌‏اندازهایی برای فسخ آن ایجاد شد.

وی تاکید کرد: کلیه عوامل دخیل در این قرارداد، موظف هستند قراردادهای بعدی را به شکلی پیگیری کنند که ماجرای ترک سل تکرار نشود.

بزرگیان، در خصوص حضور شرکت آفریقایی MTN به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه گفت: حضور این شرکت نیازمند گذراندن مراحل جدید از طریق مناقصه با دریافت مجوز از مجلس با همان شرایط مطرح شده برای ترک‌سل است.

وی با بیان این‌‏که اقدامات صورت گرفته از جمله سیم‌کارت‌‌‏های 150 هزارتومانی با قدرت پی‏گیری خواهد شد افزود: ما پذیرای شرکتی خواهیم بود که با همان شرایط موجود برای ترک‌سل با ایران همکاری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم با بیان این که در قرارداد ترک‌سل، مباحثی هم‌‏چون امنیت فرکانس، حداکثر تولید داخلی، منافع ملی و غیره دیده نشده بود، گفت: با فسخ این قرارداد نه تنها خود را سرزنش نمی‌‏کنیم؛ بلکه خدا را شاکریم که با اقدامات مناسب در این قرارداد حاضر شدیم.

وی با اعتقاد به این که در هر مسئله‌‏ای منافع ملی کشور ارجحیت دارد گفت: در تمامی قراردادها این امر مهم باید محفوظ بماند و ما نمایندگان مجلس نیز به عنوان امانت‌‏داران مردم موظف به حفظ این منافع و نظارت کامل برقراردادها هستیم.

  • ۸۴/۰۶/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">