ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین اخبار از تحولات فضایی ایران

| چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ | ۳ نظر

رئیس‌جمهور گفت: سال گذشته اولین حضور ایران در فضا و امسال اولین حضور موجود زنده توسط ایران در فضا ثبت شد و در آینده نیز دانشمندان ما مستقیما در فضا حضور پیدا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی ماهواره‌های طلوع، مصباح 2، نوید علم و صنعت، موتور ماهواره‌بر سیمرغ و ... که با حضور وحیدی وزیر دفاع، ‌دانشجو وزیر علوم و تحقیقات، حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌هایی که افتتاح و معرفی شد، غالبا در مرزهای دانش امروز بشری است، افزود: هر کدام از اینها نیازمند یک جشن ملی بوده و باید تجلیل از فداکاران در راه تحقق آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: خداوند با هدیه‌ای بی‌نظیر انقلاب اسلامی به ملت ایران راه کمال، پیشرفت و عزت را در برابر ملت ایران و همه ملت‌ها باز کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سال گذشته در چنین روزی که ماهواره امید به فضا پرتاب شد، خاطرنشان کرد: سال قبل اولین حضور رسمی ملت ایران و دانشمندان ایران زمین در فضا تثبیت شد که حاصل زحمات چندین ساله دلسوزان در عرصه‌های گوناگون بود .

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در طول یک سال اخیر پیشرفت و حرکت خیره کننده است، افزود: پرتاب ماهواره امید بسیار بزرگ بود که در طول دفاع مقدس و پایه‌گذاری صنایع موشکی آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه این دستاوردها اعجازگونه است، تصریح کرد: البته اینها همان رمز انسان ایمانی و مومن است؛ چرا که کسی که به خدا بپیوندد و برای خدا کار کند همه معادلات برای او تغییر می‌کند و خدای متعال آنچنان توانمندی در انسان قرار داده که می‌تواند بر همه عالم مسلط شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه آسمان و زمین و آنچه در آن است، ‌مسخر انسان می‌شود، اظهار داشت: اگر کسی برای خدا قیام کرده و در راه خدا قدم زده و برای خدا کار کرد، سرعت وی نیز مانند نور و چه بسا بالاتر خواهد رفت.

احمدی‌نژاد ضمن قدردانی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه با بیان اینکه کار بزرگی انجام شده‌است، اظهار داشت: همه متخصصان و دانشمندان دست به دست یکدیگر دادند که این کار بزرگی انجام شود. کاری که دیروز انجام شد، اهمیت و آثار آن از اتفاقی که سال گذشته افتاد و امروز انجام شد، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی با اشاره به ارسال موجودات و سلول‌ها زنده به فضا گفت: با ارسال موجودات به فضا تمامی حالات آنها ثبت و اندازه‌گیری می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر سال گذشته اولین حضور ایران در فضا بود، امسال اولین حضور موجود زنده توسط ایران در فضا ثبت شد و این مقدمه کارهای بزرگ است که به فضل الهی در آینده دانشمندان مستقیما در آسمان حضور پیدا کرده و از آنجا جهان را رصد کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به موتور ماهواره‌بر سیمرغ این موتور را از کارهای بزرگ خواند و ادامه داد: 4 موتور باید کاملا هماهنگ با یکدیگر عمل کنند چرا که با سرعت‌های بالا در فضا اگر تنها یکی از موتورها یک صدم ثانیه از بقیه عقب یا جلو بیفتند کل تعادل موشک و بالابر به هم می‌خورد و این دستاوردی بسیار بزرگ است که انشاءالله به بدنه سیمرغ نصب خواهد شد.
اولین موجودات زنده از ایران به فضا پرتاب شدند

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع از پرتاب اولین موجودات زنده توسط متخصصان بومی کشورمان از ایران به فضا خبرداد.

به گزارش فارس،‌ سردار وحیدی وزیر دفاع در مراسم رونمایی چند پروژه مهم فضایی که اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است بااعلام این خبر گفت: اولین موجودات زنده از ایران در قالب کپسول زیست‌محیطی و توسط کاوشگر 3 به فضا پرتاب شدند.

کاوشگر 3 از زیرسامانه‌های سازه ، محفظه زیستی تغذیه و ارسال داده‌‌های تله متری، تصویربرداری و ارسال همزمان ، رایانه پرواز، سنجش محیطی تشکیل شده است. تله متری فعالیت‌ها و عملکرد کاوشگر در فرایند پرتاب و ارسال تصاویر همزمان به ایستگاه زمینی متحرک،‌ کنترل رایانه پرواز در این فرایند ،‌کنترل عملیات فرامین و جدایش،‌ نمایش کپسول زیستی و موجودات زنده درون آن به صورت بهنگام،‌دستیابی به مجموعه امکانات آزمایشگاهی برای داده‌برداری از فضای خارج از جو از دیگر دستاوردهای پرتاب کاوشگر 3 است.

این اقدام به منظور بررسی وضعیت موجودات زنده در فضا با همکاری وزارت دفاع و وزارت علوم و پژوهش گاه فضایی و در ادامه پرتاب کاوشگرهای یک و دو صورت گرفته است.
ایران جزو نخستین‌های فناوری فضایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با عزم راسخ وارد میدان فناوری‌های فضایی شده‌ایم و در آینده نزدیک در رده نخستین‌های این فناوری قرار خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، "رضا تقی پور" در مراسم روز فناوری فضایی که با حضور ریاست جمهور برگزار شده بود، اظهار داشت: ‌در زمان حاضر و به برکت انقلاب اسلامی، حوزه فناوری فضایی همانند سایر علوم پیشرفته در ایران بصورت گسترده و عمیق، راه خود را در مراکز علمی و دانشگاهی پیدا کرده است.

وی افزود: در نخستین سالگرد پرتاب موفقیت ‌آمیز ماهواره ملی امید، شاهد جهش در همه عرصه‌های فناوری فضایی در ابعاد مختلف درطراحی و ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و ایستگاه‌های کنترل و دریافت و پردازش ماهواره در سطح کشور هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه 10 ساله تدوین شده برای حوزه فضا در کشور، گفت: طی مدت کوتاهی که از اجرای این برنامه‌ می‌گذرد، گام‌های بلندی برداشته شده است که ماهواره‌های مصباح 2 و نوید علم و صنعت از آن جمله محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ماهواره مصباح یک ماهواره مخابراتی با قابلیت جمع آوری اطلاعات از سطح زمین، قابلیت فعالیت های ناوبری و ارسال مجدد اطلاعات در مناطق مورد نظر است.

وی ادامه داد: ‌ماهواره مصباح 2 یک ماهواره پیشرفته است که سرعت، انتقال اطلاعات و دقت سیستم کنترلی و قدرت پیشرانه آن نسبت به مدل‌های گذشته افزایش یافته است.

تقی پور ماهواره نوید علم و صنعت را نخستین نوع از ماهواره‌های دانشجویی دانست و تصریح کرد: ‌طی سه سال گذشته و همکاری با هفت دانشگاه در زمینه علوم فضایی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تعریف پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره گوشه‌ای از نتایج این ظرفیت‌ها و تلاش‌های دانشمندان و متخصصان کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف فناوری فضایی که در چشم انداز افق سال 1404 دیده شده است، اظهار داشت:‌ امیدواریم با حرکت شتابان آغاز شده بزودی شاهد پرتاب ماهواره‌هایی باشیم که امروز از آنها رونمایی می‌شود.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از ماهواره های مصباح 2، نوید علم و صنعت، طلوع 1 رونمایی شد.

تمبر روز 14 بهمن به نام روز فناوری فضایی، نخستین مرکز تخصصی پردازش اطلاعات، آزمایشگاه سه بعدی مجازی و ارسال محموله زیستی برای نخستین بار به فضا توسط راکت کاوشگر3 از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این مراسم بود.
بی.بی.سی: ایران موشک ماهواره ای خود را با موفقیت پرتاب کرد

تهران – شبکه انگلیسی بی.بی.سی روز چهارشنبه و دقایقی پیش در خبری فوری پرتاب موفقیت آمیز موشک کاوشگر-3 کشورمان را بازتاب داد.

به گزارش ایرنا، این شبکه تلویزیونی همچنین با زیر این خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه و شبکه تلویزیونی العالم، اعلام کرد، پس از پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر 1 و 2 به فضا، دانشمندان و متخصصان فضایی ایران موفق شدند نخستین بار محموله زیستی را با کاوشگر 3 به فضا پرتاب کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این کاوشگر با فرستادن کپسول زیستی براساس ضوابط و استانداردهای مربوط، جبهه جدیدی از فعالیتهای علمی در عرصه فناوری فضایی جمهوری اسلامی ایران گشوده شد.

کاوشگر 3 از زیرسامانه های سازه، محفظه زیستی، تغذیه، ارسال داده های تله متری، تصویربرداری و ارسال همزمان، رایانه پرواز، سنجش محیطی و بازیابی تشکیل شده است.

  • ۸۸/۱۱/۱۴

نظرات  (۳)

چرت و پرت بود.از بد هم بدتر میشود دیکه سایت درست نکنی!
چند خطی از مطالب فضایی ایرانو خوندم ممنون .
خلاصه کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">