ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین مهلت شرکت در رقابت جهانی IT و جوانان

| چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

آخرین مهلت پذیرش آثار برای رقابتهای جوانان WSIS Youth Award موسوم به WSYA پایان خرداد ماه می باشد. تمامی جوانان زیر 30 سال در سراسر جهان که به صورت فردی یا گروهی با کمک گرفتن از ابزارهای اینترنتی مانند سایت، وبلاگ یا محتوای الکترونیکی تحت موبایل در امور خیریه یا انسان دوستانه و به نوعی کمک به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد فعالیت می کنند می توانند آثار خود را در این رقابتها شرکت دهند.

شرکت در این رقابتها کاملاً رایگان می باشد و بدون نیاز به هماهنگی با دبیرخانه ایران، مستقیماً از طریق سایت اصلی WSYA صورت می پذیرد. فرصت بی نظیری که در این رقابتها برای جوانان کشور ما وجود دارد، پذیرش آثار تهیه شده در تمام زبانهای سازمان ملل بدون نیاز به ترجمه سایت یا وبلاگ به انگلیسی می باشد. جوانان ایرانی که سایت یا وبلاگشان شرایط حضور در این مسابقه را داشته باشد می توانند مستقیماً از طریق لینک Register در سایت www.youthaward.org نسبت به ثبت آثار خود اقدام نمایند.

گفتنی است رقابتهای بخش جوانان WSIS Award موسوم به WSYA در جهت کمک به اهداف توسعه هزاره (MDG) سازمان ملل متحد از طریق حمایت و اعطای جوایز به جوانانی که در این جهت گام بر می دارند برگزار می گردد. رقابتهای امسال در شش شاخه اصلی «مبارزه با فقر، گرسنگی و بیماری»، «آموزش برای همه»، «توانمندسازی زنان»، «فرهنگ شما»، «حفاظت از محیط زیست» و «پیگیری حقیقت» سازماندهی شده است که اطلاعات کامل درباره این شاخه ها در ادامه خبر آورده شده است.

دبیرخانه WSA ایران نیز در صورت نیاز به صورت رایگان آماده مشاوره و کمک به جوانان ایرانی یا معرفی مسابقه در دانشگاهها و حوزه های علمیه برای ارائه بهتر آثار خود و افتخار آفرینی بیشتر برای کشور عزیزمان می باشد. در صورت نیاز برای تعیین وقت مشاوره تلفنی با شماره 88630279 تماس حاصل فرمایید.

با توجه به اینکه سال گذشته دو برنده از ایران در این رقابتها داشتیم و موفقیت بیشتر جوانان ایرانی در صورت حمایتهای دولتی در این رقابتها دور از دسترس نیست، دبیرخانه WSA ایران ابراز امیدواری می نماید که تابستان امسال شاهد حضور و موفقیت بیشتر جوانانمان با ارائه محتواهای الکترونیکی ایرانی - اسلامی در مراسم اختتامیه این رقابت بین المللی در نیویورک آمریکا باشیم.

تبیین شاخه های این دوره از رقابتها:

در رقابت های WSYA محتوای الکترونیکی و سایتها ووبلاگ ها درشش شاخه زیر پذیرش می شوند سپس با داوری و بررسی آثار دریافتی از سراسر دنیا، هر شاخه 3 برنده نهایی خواهد داشت که شهریور امسال در محل برگزاری رقابتها در نیویورک امریکا حضور خواهند یافت. گفتنی است که این 6 شاخه مستقیماً به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد (UN eight MDGS) مرتبط است.
1- مبارزه با فقر، گرسنگی و بیماری

این شاخه شامل برترین سایتها و محتواهای الکترونیکی است که درباره فقر و گرسنگی شدید می باشند و راهکارهایی را برای فقر شدید و درآمدهای زیر یک دلاری در روز ارائه می دهند و هم چنین سایتهایی که در راه از مسائلی چون کاهش بیماری ها، پیشگیری از ایدز ومالاریا فعالیت می کنند.
2- آموزش برای همه:

در این شاخه خلاقانه ترین محتواها و راهکارها در موضوع آموزش کودکان مورد بررسی قرار می گیرد. راهکارهایی که به کودکان کمک کند درهرجایی که هستند و بدون محدودیت جنسیتی بتوانند آموزش مقدماتی کاملی داشته باشند به گونه ای که بتوانند از آن برای پیشرفت شخصی و کاری استفاده کنند و اطلاعات و درکی از جامعه جهانی اطلاعات در اطرافشان و مشکلات ومزیت ها و چالشهای آن داشته باشند.
3- توانمند سازی زنان:

در این شاخه الهام بخش ترین سایتها و محتوای الکترونیکی که دنبال کننده ایجاد برابری جنسیتی وتوانمند سازی زنان به ویژه موضوعاتی چون: رفع تبعیض جنسیتی در تحصیل و یا محل کار، کمک به مشارکت زنان در تصمیم گیری های سیاسی و توانمند نمودن زنان درکمک به حل صلح آمیز اختلافات هستند ارائه می شوند.
4- فرهنگ شما:

دراین شاخه نرم افزارهای آنلاین و سایتها و محتوای الکترونیکی که بیانگر ایده ها و ارزش های جوانان، اهداف و آرزوهای آنها، کمک به برقراری ارتباط جوانان با یکدیگر، توانمندسازی آنها در تصمیم گیری ها، تقویت عدالت اجتماعی، بالا بردن اطلاعات آنها در رابطه با کشورها وفرهنگ های دیگر، پشتیبانی از چندزبانه بودن، ایجاد شکل نوین و دائمی از فرهنگ ها و حفظ سنت ها و زبانهای بومی باشند، شرکت داده می شوند.
5- حفاظت از محیط زیست:

در این شاخه مفاهیم و راهکارهایی در رابطه با حفظ محیط زیست ارائه می شوند که موضوع کلی آنها مواردی چون: محیط زیست طبیعی، حمایت از طبیعت، گنجاندن اصول توسعه پایدار سازگار با حفظ محیط زیست در برنامه و سیاست های کشور، حفظ منابع طبیعی از جمله دگرزیستی، افزایش دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهبود زندگی زاغه نشینی هستند.
6- پیگیری حقیقت:

این بخش با تمرکز بر استفاده از اینترنت و تلفن همراه برای پوشش وضعیت اهداف توسعه هزاره و درک یا عدم درک آنها بکار گرفته می شود و مفاهیم عالی ازقبیل: عدالت، درستی، و پیگیری حقیقت و موفقیت در انتشار را با استفاده از رسانه های تعاملی و دیجیتالی گسترش می دهد و از روزنامه نگاران و شهروندان برای مشارکت فعالانه در اخبار مربوط به کشور و جامعه شان که مورد توجه عموم مردم است و می تواند به توسعه عدالت و رفع تبعیض و اهداف توسعه ای در کشورشان کمک کند، دعوت می نماید.

  • ۸۹/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">