ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آفت شبکه‌های اجتماعی از زبان معصومه ابتکار

| يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند، گفت: امروز با انقلاب دیجیتال نمی‌توانیم روابط فردی و اجتماعی را مانند 10 سال پیش داشته باشیم خانواده ایرانی اگر دو ساعت گفتگو داشته امروز به 20 دقیقه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با احزاب استان گلستان در گفتگوی ملی خانواده اظهار کرد: گفتگوی خانواد‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد که این آفت بزرگی برای همه جوامع است روابط انسانی و عاطفی باید در قالب خانواده شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه خانواده روستایی هنوز پیوستگی خودش را دارد و از شبکه حمایتی برخوردار است، تصریح کرد: اما در شهر، با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی در هفت استان با حضور احزاب و تشکل‌ها در سطح کشور برگزار شد که مورد استقبال استانداران قرار گرفته است.

ابتکار ادامه داد: استانداران ادامه مسوولیت این گفتگو را در سطح دانشگاه‌ها به عهده گرفتند از گروه‌های مرجع و احزاب انتظار داریم نقش اصلی خود را در شناسایی مشکلات ایفا کنند و برای آن راهکار تعریف کنند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های اقتصادی، اشتغال، آسیب‌ها و مسائل مرتبط با حقوق زنان در حوزه معاونت انجام می‌گیرد و اینجا فعالیت ما گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در دولت دوازدهم به تبع سیاست‌های دولت، سرمایه اجتماعی، نهادهای مدنی و سیاسی را از مولفه‌های اصلی جریانات اجتماعی براب پیشرفت و اعتلای کشور می‌دانیم در حقیقت نهادهای مدنی از مولفه‌های مهم تحولات هستند.

ابتکار با اشاره به تعدد قابل توجه تشکل‌های مدنی در حوزه زنان و خانواده ابراز کرد: هم‌افزایی این تشکل‌ها برای پیشبرد برنامه‌های کشور مهم است، احزاب نقش کلیدی دارند و نقش اصلی آنها دسترسی و جابجایی مسالمت‌آمیز و دموکراتیک قدرت، مشارکت بیشتر مردم و تحقق بیشتر جهت‌گیری‌هاست.

وی با بیان اینکه احزاب باید کارکرد مهم اجتماعی داشته باشند، گفت: فعالیت احزاب نباید منحصر به انتخابات شود ارتباط با لایه‌های زیرین جامعه باید وجود داشته باشد.

ابتکار از خانواده به عنوان نهاد اجتماعی یاد کرد و افزود: بلوغ اجتماعی و فرهنگی در خانواده شکل می‌گیرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه خانواده سالم زمینه‌ساز اقتصاد سالم است، ابراز کرد: توجه به تحولات نهاد خانواده در دنیا و ایران وجود دارد آسیب برای همه وجود دارد و با انقلاب دیجیتال نمی‌توان روابط فردی و اجتماعی را مانند 10 سال پیش داشته باشیم دو ساعت گفتگوی خانواده امروز به 20 دقیقه رسیده و بیشتر گفتگوها از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.

  • ۹۶/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">