ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آقای جهرمی تلویزیون اینترنتی وظیفه شما نیست

| دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: من به دوستان وزارت ارتباطات و آقای وزیر پیشنهاد می‌دهم به جای این اقدامات به فکر روستاها و مناطق دورافتاده و انجام وظیفه قانونی خود باشند.
پس از رونمایی وزیر ارتباطات از یک ماه اشتراک رایگان یک تلویزیون اینترنتی به مشترکان اینترنت ثابت سراسر کشور با شعار «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی»؛ آذری‌جهرمی اجرای این طرح را به منظور ارتقای سهم محتوای داخلی بر بستر شبکه‌ ملی اطلاعات دانست و گفت هدف طرح، رسیدن به پنج میلیون مشترک فعال تلویزیون اینترنتی تا پایان سال‌1399 است. در این طرح ۱۵‌تلویزیون اینترنتی و سرویس‌VOD برای اشتراک از سوی وزارت ارتباطات معرفی شده‌اند.

ساماندهی رسانه‌های صوتی و تصویری حداقل دو سال است که توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) انجام می‌شود، سؤال اینجاست که این ۱۵‌سرویس‌دهنده چگونه و بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند؟ آیا در انتخاب این رسانه‌ها ارتباطات شخصی میان وزیر و مدیران آن‌ها حکمفرما نبوده است؟ و این در حالی است که بر‌اساس دستور صریح رهبر انقلاب، متولی صدور مجوز و وضع مقررات در حوزه این سرویس‌دهنده‌ها سازمان صداوسیماست. در گفت و گویی با نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس، این اتفاقات را مرور کرده ایم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «راه دانا» و در رابطه با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی توسط وزارت ارتباطات بیان داشت: آنچه که مسلم است، این است که وزارت ارتباطات در این زمینه نه تنها تکلیفی ندارد، بلکه به دلیل مداخلاتی که متأسفانه در سنوات گذشته داشته، تذکرات مختلفی از مراجع ذی ربط و به اشکال مختلف گرفته است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات بارها از مجلس شورای اسلامی و از طریق مسئولان بالادستی و مجموعه های سیاستگذار درباره این گونه اقدامات تذکر گرفته است، اما متأسفانه به این تذکرات توجه نکرده و نتیجه‌اش هم این وضعیتی شده است که حالا شاهد هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مداخلات در حالی است که امروز وزارت ارتباطات در انجام وظایف حداقلی خود نیز کوتاهی می‌کند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: به طور مثال بهتر است که به جای این گونه اقدامات سعی کنند تا برای روستاها یک ارتباط تلفنی پایدار چه از طریق تلفن ثابت و چه از طریق تلفن همراه برقرارکنند، اما امروز این وظیفه روی زمین مانده است و وزارتخانه و وزیر تمام تلاش خود را می‌‌کند تا در جامعه با یک رفتار پوپولیستی خودش را در یک شأن بالاتر از یک وزیر نشان دهد.

نماینده مردم مشهد افزود: من به این وزارتخانه و آقای وزیر پیشنهاد می‌دهم بروند وبه جای این اقدامات به فکر روستاها و مناطق دورافتاده و انجام وظیفه قانونی خود باشند، زیرا با انجام این گونه مداخلات نه تنها رضایتمندی به آن‌ها بالا نخواهد رفت بلکه این افراد به شدت از چشم مردم می‌افتند.

پزمانفر تصریح کرد: قطعا این گونه مداخلات بیش از این که بُعد فرهنگی داشته باشد به خاطر مسائل سیاسی و انتخابات پیش رو در سال آینده است. این گونه امور باعث می شود تا تلاش کنند بین مردم توجهاتی را به خود جلب کنند، گویا آقای آذری جهرمی دارند تلاش می کنند تا با این قبیل کارها رئیس جمهور شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">