ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالی که موج گسترش سایت‌های اینترنتی و ثبت نام‌ها و آدرس‌های این سایت‌ها، کلیه کشورهای دنیا را درنوردیده، مقامات آمریکا، نهایت تلاش خود را به خرج می‌دهند تا نفوذ و مدیریت سنتی خود بر مدیریت شبکه پهناور اینترنت را نگه دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، به تازگی چینی‌ها از طریق یک سیستم مدیریتی جدید، سعی در راه‌اندازی یک پهنه جدید اینترنتی دارند و کشورهای دیگر نیز در تلاشند تا مدیریت انحصاری آمریکا بر اینترنت را بشکنند.

به نوشته «نیویورک‌تایمز»، در گیرودار درخواست‌های پیاپی کشورهای مختلف برای داشتن یک ساختار مدیریتی و کنترل بین‌المللی اینترنت، دولت بوش بر ابقای نقش مدیریتی فعلی خود، پافشاری کرده است تا به این ترتیب، ایالات متحده آمریکا به نقش طولانی‌مدت خود در مدیریت اینترنت، ادامه دهد.

این اظهارات روز پنجشنبه از سوی سایت اینترنتی مدیریت اطلاعات و ارتباطات از راه دور ملی آمریکا ـ که بخشی از وزارت بازرگانی ایالات متحده می‌باشد ـ انتشار یافته است.

این سازمان خاطرنشان کرد که در راستای اهداف خود، مبنی بر حفظ ثبات و امنیت زیربنای علمی و فنی اینترنت، نقش تاریخی خود را در اعمال نفوذ بر تغییرات و نوسازی‌ها ابقا خواهد کرد تا «مسترفایل» اینترنت حفظ شود.

در حالی که موضع آمریکاییان، حاکی از آن است که مسئولیت فنی اینترنت وابسته به فعالیت شرکت اینترنتی «Icann» است، در یادداشت تفاهم سال 1998 مبنی بر این‌که شرکت مذکور می‌تواند، مستقل از وزارت بازرگانی عمل کند، اشاره‌ای نشده است. گروه‌های مختلف از جمله اتحادیه بین‌المللی ارتباط از راه دور یا آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو، از این‌که دولت آمریکا، کنترل بسیار زیادی روی اینترنت و شاهراه حیاتی در تجارت بین‌الملل دارد، انتقاد کرده‌اند.

به گزارش «اینترنشنال هرالد تریبون» و «نیویورک‌تایمز» برزیل، هند، سوریه و چین و دیگر کشورها در مورد ایجاد یک ساختار بین‌المللی اینترنت و خارج کردن کنترل آن از دست «Icann» پیشنهادهایی ارائه نموده‌اند.

ماه گذشته نیز اتحادیه اروپا بر یک توافق و اجماع بین‌المللی درمورد مدیریت اینترنت تأکید داشت تا هیچ دولتی یا بخش خصوصی نظیر «Icann» به طور خاص، نتواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

این در حالی است که اعلامیه جدید دولت آمریکا، عکس این اظهار را داشته و گفته که واشنگتن، به حمایت از سیاست دستیابی به بازار و مدیریت بخش خصوصی برای توسعه همه‌جانبه اینترنت ادامه خواهد داد.

  • ۸۴/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">