ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از دانش آموزان تیم روباتهای دبیرستان شهید اژه ای که در مسابقات جهانی روبوکاپ آمریکا به مقام قهرمانی دست یافته است، گفت : قهرمانی ما در جهان با بی توجهی مسئولان داخلی در اعزام و فشار مسئولان آمریکایی در زمان مسابقات حاصل شد.

امیرحسین خیرآبادی یکی از اعضای تیم دو نفره دبیرستان شهید اژه ای اصفهان پس از قهرمانی در مسابقات روبوکاپ 2007 آتلانتا در بخش روبات های Junior Soccer به خبرنگار مهر گفت : در حالی که ویزای ما تنها 10 روز اعتبار داشت اما از همان بدو ورود به خاک آمریکا مورد بی مهری این کشور قرار گرفتیم. این رفتار زننده از همان ابتدای سفر آغاز شده بود و آمریکا تنها به دو نفر از تیم چهار نفره ما ویزا داد و پدر یکی از اعضا به عنوان سرپرست تیم را همراهی کرد.

وی با اشاره به معطلی بی دلیل 5 ساعته در فرودگاه نیویورک افزود: پس از دردسرهای فراوان مجوز پرواز به آتلانتا را اخذ کردیم اما ناگهان با خیل انبوهی از مقامات امنیتی فرودگاه مواجه شدیم. آنها پس از متوقف کردن ما، نسبت تروریست به ما دادند و گفتند که این روبات بوی گاز می دهد و حتما یک بمب است (!).

این دانش آموز قهرمان در مسابقات جهانی روبوکاپ ادامه داد: در نهایت توانستیم آنها را متقاعد کنیم اما پرواز را از دست داده بوددیم و مجبور به سفر زمینی با اتوبوس شدیم.

خیرآبادی افزود: در دور نخست مسابقات به اسرائیل برخوردیم که از رقابت با آنها امتناع کردیم. گرچه یا این اقدام عنوان باخت در کارنامه ما ثبت شد اما از آن روز به بعد با بردهای پیاپی و خیره کننده ضمن کسب 700 امتیاز که قابل توجه بود، رتبه نخست را کسب کردیم.

وی در خصوص نتایج حاصله در این مسابقات گفت: در دور یک چهارم نهایی چین را مغلوب کرده و در نیمه نهایی نیز آلمان را پشت سرگذاشتیم و در فینال نیز ژاپن را از پای درآوردیم. در مجموع و دراین بخش ایران مقام نخست، ژاپن دوم و ایتالیا سوم شد. البته ما در دور مقدماتی تیم آمریکا را 16 بر 3 مغلوب کرده بودیم.

خیرآبادی ادامه داد: در این مسابقات ضمن کسب مقام نخست، رکورد چند سال پیش در خصوص ثبت بیشترین گل زده که 22 گل بود را با زدن 32 گل به استرالیا شکستیم. در مجموع 12 بازی که انجام دادیم در 11 بازی با قاطعیت برنده شدیم. در پرونده ما بالغ بر بیش از 200 گل زده و تنها 12 گل خورده ثبت شده است.

عضو تیم اسپادانای دبیرستان شهید اژه ای اصفهان ادامه داد: در مسابقات 2006 آلمان عملکرد نسبتا بهتری داشتیم که علت افت ما در این دوره شرکت نصف و نیمه تیم در آتلانتا است. در آتلانتا پرچم مقدس ایران را برافراشتیم و از این بابت احساس غرور می کنیم. در پایان هم کاپ ویژه و گواهی نامه کسب مقام نخست و همچنین گواهینامه ثبت بیشترین گل را دریافت کردیم.

وی به خبرنگار مهر گفت: در این بخش سه تیم از ایران جواز حضور داشتند که تیم علامه حلی برای سفر به آمریکا اقدامی نکرد و تیم دبیرستان فرزانگان نیز تا آستانه پرواز به آمریکا پیش رفت اما در نهایت موفق نشد.

خیرآبادی در پایان گفت: در مجموع تیم های شبیه سازی امداد و نجات ایران بد کار نکردند اما در بخش روبات های واقعی فقط تیم ما مقام کسب کرد. می توانم بگویم که در مجموع ایران در مقایسه با روبوکاپ 2006 آلمان ضعیف تر عمل کرد. شاید این مساله به ناهماهنگی و وجود مشکلاتی خاص میان تیم های ایرانی باز می گردد که نتوانستند جو دوستانه ای را میان خود حاکم کنند.

وی از وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت : این وزارتخانه هیچ حمایتی از ما نکرده است ضمن اینکه مجبوریم با وجود تمامی افتخارات و قهرمانی در دنیا باز هم کنکور بدهیم.

به گزارش مهر، در کنار تمامی ناملایمات آمریکا، وزارت آموزش و پرورش از تیم های دانش آموزی برای اعزام حمایتی به عمل نیاورد.

  • ۸۶/۰۴/۱۸

نظرات  (۲)

وقتی ایران همیشه و در همه جا پرچم آمریکا را آتش می زند و به تمامی مردم آمریکا لعنت میفرستد اصلاً این برخورد چیز عجیب و یا حتی غیر منصفانه ای نیست.
faghat konkoor !!!! age to mibiny ke toye dars be oon hady residy ke etelaat lazem baraye vorood be daneshgah ra dashte bashy pas char ta had va moshtagh va antegral sade dar moghabel kar azim shoma (?) ke chizi nist hamoon olympiadam ke barash laghv konkoor gozashtan vase ine ke bichare ha bayad yek sal pishdaneshghy shoon ra toye bashgah danesh pazoohan begzaroonan nemidoonam chera hame doost darand dars nakhoonand va vared daneshgah beshand pas badesh ra mikhay che kar kony hamin tor ke alan mibinim in nojumiyaye junior ke moaf konkoor dar sal aval dabirestan shodand chonan eftezahy dar darsha (in tor ke migan ) bala ovordan ke rais daneshgah gofte ma in nojumy ha ra nemikhaym dar akhar hame ye olympiad va kharazmy va robatic va ............faghat baraye konkoor

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">