ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش امنیت سایبریِ وفق‌پذیر

| يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

ما در راستای توسعه‌ی برنامه‌های آگاهی امنیت سایبری خود وقت زیادی را صرف تحلیل کارایی آن‌ها در جست‌وجوی «سناریویی بی‌نقص» می‌کنیم. حال دلیل چیست که بعد از گذراندن یک دوره‌ی آموزش امنیت سایبری برخی از کارمندان به طور موفقیت‌آمیزی آموخته‌های خود را اجرایی کرده و برخی دیگر فردای همان روز همه چیز را فراموش خواهند کرد؟ پاسخ به این سوال آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیست- عوامل مختلفی در این پروسه دخیلند. با این حال دلیل اصلی اساساً این است که افراد با همدیگر فرق دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. 
فقط هم این نیست که افراد مختلف دانش زمینه‌ای مختلفی دارند. برخی می‌توانند یکبار چیزی را گوش دهند و آن را برای همیشه در ذهن خود داشته باشند و برخی تنها بعد از اینکه بدان‌ها توضیحی با جزئیات ارائه شد می‌توانند آن را به خاطر بسپارند. در عین حال برخی هم برای فهمیدن و به یاد داشتن نیازمند نمونه‌هایی واضح و مصداق‌هایی بارزند. عده‌ای دانش جدید را با اعتماد به نفس جذب می‌کنند و عده‌ای دیگر همیشه شک دارند و دوست دارند شفاف‌سازی بیشتری صورت گیرد. 
برخی از کارآموزان در مواجهه با اطلاعاتی که ازپیش برایشان آشناست، فرصت احیای دانش قبلی‌شان را مغتنم شمرده درحالیکه بقیه شاید حسابی توی ذوقشان بخورد و بخواهند کل بخش را ندیده رد کنند. برای آن‌هایی هم که معتقدند همه‌چیز را می‌دانند و اما در حقیقت اشتباه‌کنندگانی عظیمند نیز یک دسته‌بندی مجزا قائل شوید: برقراری ارتباطی درست با آن‌ها شاید بزرگ‌ترین چالش باشد. در حالت ایده‌آل، برای هر کارمند یک مربی‌ شخصی اختصاص داده می‌شود؛ اما از آنجایی که بی‌شک می‌دانید این عملی نیست. افزون بر این، در شرکت‌های بزرگ همیشه هم این ممکن نیست که بشود کارمندان را به گروه‌هایی با «پروفایل‌های آموزشی» مشابه تقسیم کرد؛ این کار هم وقت‌گیر و هم هزینه‌بردار است. 
ما که مدت‌هاست به دنبال روشی هستیم که بشود هر قابلیت کاراموز را بدون اعمال زورِ بیش از حد روی مربیان و متصدیان لحاظ کرد، به این نتیجه رسیدیم که برای اهداف ما بکارگیریِ متودولوژیِ یادگیری وفق‌پذیر بهترین گزینه خواهد بود. این تکنیک شامل پلت‌فرمی تعاملی است که می‌تواند برنامه آموزشی را با دانش فعلیِ هر فرد  (بر اساس پاسخ‌های صحیح یا ناصحیحشان به سوالات) و نیز سطح اعتماد به نفس آن‌ها در مهارت‌هایشان هماهنگ سازد. ما بدون برنامه‌ای نوآورانه در دست، ایده‌ی Area9 Lyceum –توسعه‌دهنده‌ی یکی از بهترین پلت‌فرم‌های یادگیری وفق‌پذیر و پیشگام در این حوزه- را برداشتیم. با ترکیب محتوای شکل‌گرفته بر پایه‌ی تخصص‌مان در امنیت سایبری و تجربه‌ی آن‌ها در ساخت راهکارهای آموزشی به محصول مشتریک جدیدی دست یافتیم که Kaspersky Adaptive Online Training نام دارد. 
به لطف Area9 Lyceum این پلت‌فرم به شما اجازه توسعه‌ی دوره‌ی آموزشی خاصی را برای تمامی شرکت‌کنندگان می‌دهد که نه تنها خود را با سطح دانش کارمند وفق می‌دهد بلکه همچنین با میزان اعتماد به نفس فرد نسبت به دانش خود نیز سازگار می‌باشد. در آغاز این دوره‌، کاربران مواد آموزشی را ارزیابی کرده و سطحی را از مبتدی به حرفه‌ای انتخاب نمایید. این کار از همان اول آن‌ها را مسیری درست قرار می‌دهد. مواد آموزشی همیشه برای فرد مبتدی پیش از هر سوال نشان داده می‌شود؛ این درحالیست که فرد حرفه‌ای رشته‌ای از سوالات را مشاهده خواهد کرد یا مواد آموزشی‌ای که تنها در صورتی پدیدار می‌شوند که اشتباه کرده و یا از انتخابش نامطمئن باشد (البته که او می‌تواند به محض تقاضا بدان مواد دسترسی داشته باشد). 
چطور می‌دانیم آیا کاربر مطمئن است یا نه؟ خوب چون کاربر وقتی دارد گزینه‌ای را انتخاب می‌کند، افزون بر اینها از او خواسته می‌شود تا سطح اعتماد به نفس خود را در این تصمیم نشان دهد. سیستم وفق‌پذیر نیز سپس مناسب‌ترین مسیر یادگیری را پیش روی او قرار خواهد داد. الگوریتم‌ها محتوایی را که دانشجو از پیش به طور قطع می‌داند پنهان کرده و تمرکز خود را روی مواد کمتر آشنا می‌گذارند. ماهیت سازگارپذیر این دوره همچنین به فراخور زمان مورد نیاز برای تکمیلش نیز تغییر می‌کند. کاربران حرفه‌ای می‌توانند سریعتر کار را پیش برده و جلوی آزار چیزهای تکراری که از قبل می‌دانند را نیز بگیرند. 
Kaspersky Adaptive Online Training در حال حاضر دروسی را در باب امنیت و محافظتِ رمزعبورها، وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های فوری، دستگاه‌های موبایل و کامپیوترهای خانگی ارائه می‌دهد. با این حال قصد داریم این دوره آموزشی را گسترش دهیم؛ از این رو بزودی دوره دیگری در حوزه GDPR ارائه خواهیم داد. تمامی دروس به منظور شفاف بودن و جذب بهتر محتواها بر اساس مطالعات موردی که در زندگی واقع رخ دادند ترتیب داده شده‌اند. این دروس همراه با نمونه‌ حملاتی هستند که متخصصین ما در کار روزانه‌ی خود با آن‌ها مواجه شدند. در طول فرآیند یادگیری، این راه‌حل آمار مفصلی را در مورد روند پیشرفت کاراموز ارائه داده و تمرکزش را بیشتر روی آن‌هایی که «با اعتماد به نفس اشتباه می‌کنند» می‌گذارد. دروس ما در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، عربی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی ارائه می‌شود. 

منبع: کسپرسکی آنلاین
تنظیم: روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)

  • ۹۹/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">