ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش وبلاگ به طلاب الزامی می شود

| چهارشنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز پاسخگویی به شبهات دینی طرح آشنایی طلاب سطح سه حوزه علمیه قم با وبلاگ را تهیه کرده و آن رابه مراکز مسئول ارائه کرده است که در آن کلیه طلاب سطح سه حوزه علمیه قم باید واحد آشنایی با وبلاگ را بگذارند.

حجت الاسلام "مهدی مستاجران" در گفتگو با خبرنگار مهر افزود : هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در کشور 7 درصد است که در برنامه چهارم توسعه دولت موظف شده است که این رقم را به 30 درصد افزایش دهد، اما در همین حال نیز ایران مقام سوم دنیا را در وبلاگ نویسی داراست و از تهران به عنوان پایتخت وبلاگ نویسان نام برده می شود.
وی افزود: بدیهی است که این افزایش، منجر به افزایش استفاده از اینترنت می شود به ویژه آنکه وبلاگ نویسی، یکی از آسانترین و ارزانترین رسانه های موجود است. در کنار آن وبلاگ یک ساختار کاملا شخصی است و هر شخص می تواند وبلاگی را از خود داشته باشد که درآن به ارائه نقطه نظرات بپردازد.
این روحانی بلاگر افزود: اگر چه برخی از طلاب با این ابزار آشنایی خوبی دارند و حتی گروه زیادی از آنها به عنوان یک روحانی در این فضا حضور یافته اند ولی لازم است دیگر طلاب و روحانیون نیز برای آشنایی با این امکان رسانه ای فعالیت جدی کنند و با جنبه های مختلف این ابزار تبلیغی آشنا شوند.
مدیر سابق گروه وبلاگ مرکز پاسخگویی به شبهات دینی گفت : هم اکنون در برخی از مراکز حوزوی، اقداماتی برای آشنایی طلاب با اینترنت و وبلاگ انجام گرفته یا در حال برنامه ریزی است مثلا کلاس هایی برای طلاب در مرکز پاسخگویی به شبهات دینی برگزار می شود و در مرکز جهانی علوم اسلامی نیز دو واحد اختیاری تعریف شده است تا مبلغین این مرکز که از کشورهای دیگر هستند بتوانند حضور مجازی در کشورهای خود داشته باشند و به تبلیغ دین بپزدازند.
وی افزود: هم اکنون نیز طرحی توسط مرکز پاسخگویی به شبهات دینی تهیه شده و به مراکز مسئول ارائه شده است که در آن کلیه طلاب سطح سه حوزه علمیه قم باید واحد آشنایی با وبلاگ را بگذارند.

  • ۸۴/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">