ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آنتن های غیرقانونی مخابرات جمع آوری می شود

| سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۶:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه در لیست مخابرات اسامی مکانهای مورد اعتراض شورا که در آن آنتنهای مخابرانی نصب شده نیامده گفت: با تصویب لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی، تمام آنتنهای غیرقانونی نصب شده جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی در تهران اظهار داشت: مطلع هستیم در یک حیاط 30 متری آنتن و دکل مخابراتی نصب شده و حتی از حیاط و پشت بام خانه دیگر نیز عکس گرفته بودیم اما موارد فوق در لیست شرکت مخابرات وجود ندارد.

وی با بیان این که حتی شاهد بودیم سه دکل و آنتن مخابراتی به فاصله 50 متری از یکدیگر نصب شده بود، تصریح کرد: شهر صاحب دارد و تمام آنتن‌های غیرقانونی نصب شده در صورت تصویب این لایحه حذف می‌شود.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز نسبت به لیست شرکت مخابرات انتقاد و اظهار داشت: هنوز ابهامات زیادی پیرامون جانمایی آنتن‌های مخابراتی وجود دارد و این شرکت نتوانسته با پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهر تهران، ابهامات را برطرف کند.

وی با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای مربوط به مکان‌یابی نصب آنتن‌ها در اماکن عمومی گفت: باید مشخص شود شعاع مجاز نصب آنتن‌ها در مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس به چه صورت است، تا مردم با حضور بلند مدت در این مکان‌ها دچار مشکلاتی از نظر سلامتی نشوند.

به گفته وی، متاسفانه آنچه در شهر مشاهده می‌شود، حاکی از فقدان رعایت استانداردهای مربوط به نصب آنتن‌هاست.

وی با طرح این سئوال که آیا تجمیع آنتن‌ها جوابگوی دغدغه‌های پیش‌رو است یا خیر، گفت: برخی اطلاعات حاکسیت نه تنها استانداردهای لازم در محل نصب آنتن‌ها صورت نگرفته، بلکه نظارت کافی بر این امور نیز وجود ندارد.

  • ۸۹/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">