ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا رایتل از ایرانسل جلو می‌افتد؟!

| يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۱ نظر

مجید صدری مدیر عامل جدید رایتل با آنکه سابقه مدیریت هیچ اپراتور مخابراتی را در کارنامه خود نداشته است، اما حالا و هر چند ماه یکبار آمار غافلگیرکننده‌ای اعلام می‌کند که می‌تواند در نوع خود رکوردی بی‌سابقه باشد.

آخرین آماردهی که مدیر عامل این اپراتور مدعی شد به روز گذشته باز می‌گردد. بر اساس ادعای جدید آقای صدری این اپراتور ظرف ۱۵ ماه گذشته از ۳۵۰ هزار مشترک به ۳ میلیون مشترک پیشرفت داشته و درآمد آن نسبت به سال گذشته ۸ برابر افزایش یافته است.

یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد اپراتور رایتل با وجود کمترین سابقه ارایه خدمات در کشور و در حالیکه دو اپراتور دیگر تقریبا تمام کشور را اشباع کرده‌اند، کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد با این شروع رویایی در شرکتی که کاملا زیان‌ده و پر از مشکلات بود، مدیر عامل این اپراتور با توجه به روی غلطک افتادن کارهای این شرکت و آماری که می‌دهد، احتمالا تا دو یا حداکثر سه سال آینده قادر خواهد بود حداقل از ایرانسل پیشی بگیرد و به رقیبی جدی برای همراه‌اول نیز تبدیل شود!

این که کارشناسان، شاهدان و آگاهان بازار چقدر به آمار و ارقامی که رایتل مدعی آن می‌شود باور دارند، موضوع دیگری است اما اینگونه که مدیر عامل رایتل می‌گوید، هیچ بعید نیست تا سال 1400 اعلام شود رایتل اپراتور اول کشور است!

این در حالیست که چندی پیش یک عضو رگولاتوری اعلام کرد رایتل همچنان زیان‌ده بود و حتی به نقطه سر به سر در هزینه‌های خود نیز نرسیده است.(منبع:موبنا)

  • ۹۳/۱۰/۲۸

نظرات  (۱)

  • مخابراتی
  • این که یک اپراتور در چند سال اولش زیاند ده باشد به این دلیل است که هزینه های توسعه شبکه خیلی بالاست... بعد از گذر از فاز توسعه اون موقعع درآمد و هزینه رو باید حساب کرد. کاری به نظر شما ندارم اما شخصا چند ساله خط رایتل دارم و خیلی راضی ام.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">