ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر اجرایی فروشگاه‌ساز اینترنتی ایران گفت: آیین نامه‌های صدور گواهی دیجیتال و تبلیغات در محیط مجازی از یکسال گذشته در هیات دولت متوقف مانده است.
"سامان میرزایی" امروز در مصاحبه‌مطبوعاتی‌بررسی‌وضعیت تجارت الکترونیکی کشور، افزود: ما در کشورمان با مشکل زیرساخت مواجه هستیم و در دو سال گذشته در زمینه تجارت الکترونیکی نه تنها روند صعودی نداشته بلکه حالت نزولی نیز داشته ایم.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که امروز در تجارت الکترونیک موفق باشیم نیاز به بانکداری الکترونیک داریم.
وی اظهار داشت: از بین ‪ ۱۰‬میلیون کارت پول‌های بانک کشور تنها ‪ ۵‬درصد آنها امکان پرداخت اینترنتی دارد.
میرزایی ادامه داد: این سوال مطرح‌است که چرا در حوزه تجارت الکترونیک در کشور تا این حد باید به کندی عمل شودوهنوز مسوولیت پرداخت‌های اینترنتی مشخص نشده است.
مدیر اجرای فروشگاه ساز اینترنتی ایران گفت: هنوز نظام جامع بانکداری اینترنتی تدوین نشده و دلیل اینکه مرکز صدور گواهی دیجتال عملیاتی نشده است باید اعلام شود.
میرزایی ادامه داد: باید این سووال پرسیده شود که توسعه و تکمیل نقطه تجارت ایران به کجا انجامیده است.
وی با اشاره به فعالیت شهرداری‌ها به ویژه تهران در این خصوص گفت: در اوج ترافیک انواع راه حل‌های زوج و فرد کردن و عدم استفاده از ماشین ارایه شده اما راه حل‌های دیگری که از طریق اینترنت انجام می‌شود پیش بینی نشده است.
میرزایی گفت: با توجه به تجارت الکترونیک در سایر کشورهای دنیا، تنها ‪ ۵‬درصد خریدها، اینترنتی و ‪ ۵‬درصد تجارت، الکترونیکی انجام شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و باید پرسیده شود که شهرداری در این زمینه چه اقداماتی کرده‌اند.
وی ادامه داد: اگر سند ملی تجارت الکترونیک را مطالعه کنیم متوجه می شویم که بسیاری از پروژه‌ها باید در زمان خاصی و تا سال ‪ ۸۵‬پایان یابد، اما این اتفاق رخ نداده و تا پایان سال مقرر محقق نخواهد شد.
در این نشست به بررسی وضعیت موجود تجارت الکترونیکی کشور و مشکلات و چالش‌های پیش روی آن پرداخته خواهد شد.
همچنین دراین نشست نماینده بانک پارسیان و مدیرکل پست مستقیم و مدیر پروژه پست خرید الکترونیک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

  • ۸۴/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">