ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بسیاری از کشورها برای ردگیری ابتلا به ویروس کرونا از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. محققان برای جلوگیری از نقض حریم شخصی از این طریق روشی را ابداع کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و آلمان از برنامه های مبتنی بر گوشی های هوشمند برای موقعیت یابی افراد و بررسی میزان شیوع کرونا استفاده می کنند. اما نتیجه این کار نقض گسترده حریم شخصی است.

پژوهشگران دانشگاه بوستون برای حل این مشکل اپلیکیشنی را ابداع کرده اند که از فناوری های ارتباطی دوربرد مانند ان اف سی، بلوتوث و غیره برای انتقال اطلاعات بهره می گیرند و موجب افشای داده های خصوصی افراد نمی شوند. شناسه شناسایی افراد در زمان استفاده از این اپلیکیشن هم به سرعت و به طور تصادفی تغییر می کند تا ردگیری هویت افراد ممکن نشود.

تغییر این شناسه ها هر چند دقیقه یک بار صورت می گیرد و در صورتی که ابتلای فردی به کرونا قطعی شود، وی می تواند به طور داوطلبانه از طریق همان ردیف اعداد تصادفی ردگیری خود را برای مقامات ممکن کند. همچنین می توان از طریق برنامه یادشده، گوشی هوشمند فرد مبتلا را به یک پایگاه داده متصل و مشخص کرد که آیا وی با دیگران در تماس بوده و موجب ابتلای آنها به ویروس کرونا شده یا خیر.

  • ۹۹/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">