ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابلاغ برنامه‌های ICT سال 89

| شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

اهداف کلان، اهداف کمی و برنامه‌های عملیاتی بخش ICT، جهت اجرا به شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات ابلاغ شده است.

عبدخضر کامرانی - معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات - با بیان این مطلب اظهار کرد: این اهداف و برنامه‌ها پیش از این به تصویب شورای تدوین برنامه پنجم وزارت و کارگروه تخصصی ارتباطات رسیده بود.

وی افزود: میزان پیشرفت این اهداف و برنامه‌ها در بازه‌های زمانی مشخص و بر اساس پیش بینی‌های تعیین شده از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت از تحقق این اهداف، در جلسه‌های شورای کنترل برنامه‌های پست، مخابرات و فن‌آوری اطلاعات بررسی خواهد شد.

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی درباره برنامه‌های این وزارتخانه در سال همت مضاعف و کار مضاعف، گفت: در پایان سال 89 و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، افزایش پهنای باند بین‌الملل به حدود 50 گیگابیت بر ثانیه و افزایش ظرفیت شبکه IP داخل کشور به حدود 70 گیگابیت بر ثانیه، خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت شبکه انتقال و همچنین افزایش میزان ترانزیت ارتباطات بین‌الملل نیز از دیگر برنامه‌های عملیاتی سال 89 است که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ ارتباط باند پهن و همچنین ضریب نفوذ اینترنت در کشور نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده در حوزه دسترسی به اینترنت است.

او خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های عملیاتی که در سال جاری توسط شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اجرایی خواهد شد، می‌توان به تدوین استانداردهای ملی در حوزه ICT، ارایه سه خدمت نوین پستی و آماده‌سازی به منظور واگذاری سهام شرکت پست در بورس اشاره کرد.

وی تأکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی سال جاری، پنج بنگاه اقتصادی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد و حمل هوایی محمولات و مرسولات توسط هاب پستی آغاز خواهد شد.

عبد خضر کامرانی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مدیران و کارشناسان مجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، اهداف کمی پیش‌بینی شده برای سال جاری بیش از میزان پیش‌بینی شده محقق شود.

  • ۸۹/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">