ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهار شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات ایمیل برای مقابله با حملات پیشینگ که برای فریب و سرقت اطلاعات حساس شخصی کاربران به کار می رود، با هم متحد شدند.

به گزارش فارس، گوگل، یاهو، مایکروسافت و AOL می گویند قصد دارند از این طریق مانع از موفقیت این حملات شوند که به خالی شدن حساب های بانکی میلیون ها نفر در سراسر جهان منجر شده است.

در جریان حملات پیشینگ ایمیل هایی با ظاهر کاملا مشابه با ایمیل یک موسسه مالی و اعتباری معتبر برای مشتری آن ارسال می شود و به بهانه ای از وی خواسته می شود با مراجعه به یک صفحه وب اطلاعات شخصی کاربری خود را وارد کند.

اگر چه این صفحات ظاهری کاملا مشابه با صفحات بانک های مختلف دارند، اما متعلق به آنها نیستند و با وارد کردن اطلاعات در آنها کاربر شاهد سرقت تمامی داده های خود خواهد بود.

قرار است برای اجرای موفق این طرح چهار شرکت یاد شده با بانک آمریکا، eBay، پی پال و چند موسسه مالی و اعتباری مشهور دیگر هم همکاری کنند. این چهار شرکت یک گروه کاری متشکل از 15 موسسه و شرکت دیگر هم تشکیل داده اند و وب سایتی هم به این منظور به نشانی DMARC.org راه اندازی کرده اند.

تدوین استانداردهای جدید فناوری برای ارتقای ایمنی ایمیل های ارسالی و دریافتی از جمله دیگر برنامه های این شرکت هاست.

  • ۹۰/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">