ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتصلات و پروانه ای که پر زد

| سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - سرانجام شرکت اتصالات امارات به عنوان برنده خاموش مزایده سومین بهره بردار تلفن همراه کشور، رسماً انصراف خود را از حضور در کشورمان اعلام کرد.

این انصراف نیز در پی اجرای نکردن هیچ یک از تعهدات اپراتور اماراتی انجام شد و طبعا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات کشور نیز در یک تصمیم گیری قاطع ،‌ خبر رسمی خروج این شرکت را از مزایده اعلام کردند.

شرکت اتصالات امارات اگرچه در یک پروسه رقابتی و قانونی در کنار سایر رقبای داخلی و خارجی خود توانست، پروانه اپراتور سوم ایران را در دست بگیرد، اما اپراتور اماراتی پروانه را راها کرد و پروانه هم پرید.

همانطور که نگارنده چندی پیش نیز نوشته بود، کلیه شواهد نشان می داد که اپراتور اماراتی در مهلت مقرر قانونی اقدامی برای پیشبرد تعهداتش به عمل نیاورده بود. حتی شنیده های غیر رسمی حکایت از آن داشت که ایشان قصد دارند اجرای تعهدات خود را تا زمان تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیندازد.

این که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ما چه ارتباطی با بیزینس ایشان می توانست داشته باشد را هم خودشان باید پاسخ دهند. چه اگر قرار بود سیاسی کاری در این پروژه دخیل باشد که اصولا از ابتدای مزایده، اصلا امکانی برای حضور شرکتی از امارات فراهم نمی کردند که در نهایت برنده ای اماراتی از صندوق بیرون بیاید.

جالب آنکه بر اساس اخبار، چند روز قبل رییس هیات مدیره شرکت اتصالات در یک برنامه تلویزیونی در کشور متبوعش،‌ ظاهرا نوعی فرار به جلو کرده و بی هیچ دغدغه ای اعلام کرده بود که به رغم وجود اختلاف نظر، روابط کشورش با ایران خوب است و سرمایه‌گذاری از سوی اماراتی‌ها در ایران با استقبال مسئولان ایرانی روبه‌رو شده است.

این که در نهایت چه پروسه ای برای اجرای مزایده اپراتور سوم کشورمان طی خواهد شد و طرح احتمالاتی در خصوص چانه زنی اماراتی ها برای بازگشت و خرید زمان بیشتر تا چه حد امکان پذیر است موضوعی است که مسوولان مربوطه پاسخ دقیق تری می توانند به آن دهند.

اما آنچه مسلم است، اماراتی ها فرصت سوزی کردند و نقطه مبهم دیگری در روابط خود با کشور بزرگ همسایه در ایران بر جای گذاشتند.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">