ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتمسفر ده ساله

| شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر
شبنم کهن چی- خدا را شکر که نمایشگاه الکامپ به خوبی برگزار شد و شادی به قلوب مسوولان بخش خصوصی، علی‌الخصوص سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بازگشت. بی دلیل نیست که نمایشگاه الکامپ را بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور می‌دانند. این نمایشگاه دارای اتمسفری است که انواع و اقسام تناقض‌ها در آن نمود پیدا کرده و حل می‌شود؛ یکی راضی است، یکی ناراضی است، یکی منتقد است، یکی مسوول پاچه‌هاست که گرفته می‌شود، خورده می‌شود و الخ.
این اتمسفر امسال سوراخ شد تا یک اتمسفر بزرگ دیگر در آن حلول یابد و ما ایمان بیاوریم به توانایی مسوولان. یکی از مسوولان یا به قول کیهان ن.ج از یک سمت اتمسفر جدید وارد شد و گفت شبکه ملی اطلاعات همینی هست که کاربران در حال حاضر در بسترش هستند. از سمت دیگر اتمسفر مسوول دیگری به نام ح.ش وارد شد و گفت این شبکه اصلا هنوز راه نیفتاده و قرار هم نیست در بستر اینترنت باشد. روز قبلش هم خارج از فضای اتمسفر «شورای عالی فضای مجازی که اصلی‌ترین مرجع رسیدگی به این پروژه است، در جلسه کمیسیون رگولاتوری خود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات) را موظف کرد تازه از سال آینده اسناد مربوط به این شبکه حاوی الزامات (اعم از فنی و محتوایی) را تهیه و ارایه کند». 
به گمانم اتمسفر شبکه ملی اطلاعات سرآمد تناقضات و تاخیرها و تکذیب‌هاست؛ اتمسفری ده ساله که معلوم نیست کاربران در بسترش هستند یا خیر، خودش در بستر اینترنت است یا خیر و اصلا طرحی به نامش نوشته شده است یا خیر. تنها چیزی که مشخص است این است که اصطلاح «شبکه ملی اطلاعات» وجود دارد و این اصطلاح همانی است که قبلا «اینترنت ملی» نام داشت. 
ده سال، مدت زمان خوبی برای ایجاد انواع تغییر و تحولات است. همین من و شما طی ده سال گذشته چقدر تغییر کرده‌ایم؟ مجریان‌مان چرخ خوردند و چیز دیگری شدند، بازیگران‌مان از این روی پوشیده به آن روی سکه رفتند، اینترنت بی‌سیم آزادمان به بند سجل کشیده شد، دزدهایمان به جای کیف، دستگاه ای‌تی‌ام زیر بغل به خانه می‌روند و همین خود ما جای صدا گذاشتن روی تصویر، تصویر روی صدا می‌گذاریم و دابسمش می‌کنیم. دنیای امروزمان نسبت به دنیای ده سال پیش‌مان خلاصه دنیای متحول و وارونه‌ای شده. 
در این میان مسوولان ما از ن.ج و ح.ش گرفته تا دیگرانی که طی این ده سال درگیر اتمسفر شبکه ملی اطلاعات بوده‌اند، بس که تاب خورده‌اند اتمسفر زده شده‌اند و چیزهایی می‌بینند که ما نمی‌بینیم. شاید هم ما واقعا در بستر شبکه ملی اطلاعات هستیم. کسی چه می‌داند. شاید هم اصلا شبکه ملی اطلاعات در بستر اینترنت نیست و ما هم کلا جای دیگری هستیم. باید در را باز کنیم، ما در سرزمین عجایبیم. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">