ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان در گزارشی مدعی شدند که هکرهای کره شمالی در سال 2021 مبلغ 400 میلیون دلار ارز دییجیتال سرقت کرده‌اند.
به گزارش سایبریان؛ کارشناسان در گزارشی جدید ادعا کرده‌اند که هکرهای کره شمالی 400 میلیون دلار ارز دیجیتال را در سال 2021 به سرقت برده‌اند.

در این گزارش، که به‌وسیله پلتفرم داده بلاک‌چین «Chainalysis» منتشر شد، آمده است که هکرهای کره شمالی یکی از موفق‌ترین سال‌های خود را در تاریخ خود داشته‌اند.

تحلیلگران در این گزارش اعلام کردند که کره شمالی توانایی‌های سایبری خود را با ارتشی متشکل از هزاران هکر آموزش دیده، که برای تأمین مالی برنامه‌های تسلیحاتی پول استخراج می‌کنند، تقویت کرده است.

در این گزارش آمده است : «از سال 2020 تا 2021، تعداد هک‌های مرتبط با کره شمالی از 4 به 7 جهش کرد و ارزش استخراج شده از این هک‌ها 40 درصد افزایش یافت. کره شمالی با کسب این وجوه، فرآیند شستشوی دقیق را برای پنهان کردن و استخراج پول نقد آغاز کرد. این تاکتیک‌ها و تکنیک‌های پیچیده بسیاری از محققین امنیتی را بر آن داشته تا عوامل سایبری جمهوری دموکرات خلق کره (DPRK) را به‌عنوان تهدیدهای پایدار و پیشرفته توصیف کنند.»

در گزارش فوق به ظهور گروه لازاروس اشاره شده که در سال 2014، همزمان با متهم شدن به هک سونی پیکچرز اینترتینمنت به عنوان انتقام از «مصاحبه»، فیلمی طنز در به سخره گرفتن کیم جونگ اون (Kim Jong Un)، رهبر کره شمالی، به شهرت رسید.

Chainalysis در پایان اظهار داشته که به هر دلیلی، مدت زمانی که (کره شمالی) مایل است این سرمایه‌ها را حفظ کند روشن‌کننده است، زیرا طرحی دقیق و نه ناامیدانه و عجولانه را پیشنهاد می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده ایالات متحده در سال 2020، برنامه سایبری کره شمالی حداقل به اواسط دهه 1990 برمی‌گردد، اما از آن زمان به یک واحد جنگ سایبری با 6000 نیرو، معروف به دفتر 121، که از چندین کشور از جمله بلاروس، چین، هند، مالزی و روسیه فعالیت می کند، افزایش یافته است.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل، که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت می‌کنند، پیونگ‌یانگ (Pyongyang) را به استفاده از منابع مالی دزدیده شده با هدف حمایت از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود برای دور زدن تحریم‌ها متهم کرده‌اند.

  • ۰۰/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">