ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل همراه اول در حاشیه نمایشگاه تلکام با قرار گرفتن در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در حاشیه نمایشگاه تلکام در نشستی خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا در مورد ایجاد سیستم بیلینگ همراه اول و تاخیر مجری این کار اظهارداشت: قرارداد همراه اول با شرکت صاایران به عنوان مجری پروژه بیلینگ از سال 83 آغاز شد که در آن این شرکت متعهد شد 5 ماژول جدید شامل GPRS ، بیلینگ همراه اول (سیستم صورت حساب‌‏گیری) و... راه‌‏اندازی کند که برای اجرای این کار در صورت به تفاهم رسیدن با شریک خارجی خود قیمت نهایی از سوی ما اعلام می‌‏شود.

وی در مورد تاخیر این شرکت برای به انجام رساندن این سرویس اظهار داشت: این تاخیر به دلیل بروز برخی مشکلات بود که در حال رفع است و همکاری با صاایران برای اجرای سیستم بیلینگ ادامه دارد.

صدوقی با بیان اینکه طرح توسعه شبکه IN سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری را در کنار راه‌‏اندازی سیستم بیلینگ در برنامه قرار دارد، گفت: سال گذشته برای این شبکه 10 میلیون ظرفیت ایجاد کردیم که براساس سفارش به پیمانکار این ظرفیت تا 20 میلیون افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه این شبکه ارتقاء نسل این شبکه را از یک به نسل 4 در برنامه قرار داده‌‏ایم.

صدوقی در ادامه در پاسخ به ایلنا در مورد معرفی محصولات آتی این شرکت گفت: محصول جدید همراه اول با نام «سیم‌‏کارت امین» با سامانه ردیاب در قالب یک جعبه سخت‌افزاری بر روی خودرو نصب می‌شود و می‌توان از طریق ارسال و دریافت پیامک از طریق سیم‌کارت تعبیه شده در سامانه حفاظتی و کنترلی، علاوه بر کنترل خودرو، موقعیت جغرافیایی آن را تعیین کرد.

وی گفت: این سیم کارت شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیم‌کارت امین بوده و قابل نصب بر روی اکثر خودروها و کنترل از راه دور قفل مرکزی و خاموش و روشن کردن خودرو است.

صدوقی افزود: این سیم کارت می‌تواند بر روی انواع گوشی تلفن همراه نصب شود و امکان ارسال و دریافت SMS به مالک خودرو و اختصاصی کردن ارسال و دریافت پیامک به یک یا چند شماره را دارد.

وی گفت: سیم‌‏کارت حفاظتی امین دارای تضمین ارسال پیامک بوده و دارای اعتبار سالانه 20 هزار تومانی پیامک است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: هم اکنون طرح پایلوت سرویس MMS در نمایشگاه درحال عرضه است؛ ضمن این که سرویس GPRS نیز تا یک ماه آینده 24 ساعته خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز تست فنی این سیستم برای 24 ساعته شدن به اتمام نرسیده است، اظهار داشت: بخش فنی زمان یک ماهه را برای 24 ساعته شدن آن اعلام کرده است.

صدوقی جوانان را بیشترین مشترکین سرویس اینترنت تلفن همراه اعلام کرد و افزود: بنابراین بیشترین پیک استفاده از این سرویس بین ساعات 11 شب و 8 صبح است.

به گفته وی براساس میزان تقاضا از سوی مشترکین ظرفیت و پهنای باند نیز افزایش خواهد یافت.

صدوقی در ادامه از مراحل تست سرویس موبایل پیمنت (پرداخت از طریق موبایل) در نمایشگاه خبر داد و گفت: این سرویس نیز در آینده‌‏ای نزدیک راه‌‏اندازی می‌‏شود.

وی همچنین از ارائه سرویس اینترنت سیم کارت‌‏های 0910 در آینده‌‏ای نزدیک خبر داد و افزود: زمان ارائه آن در آینده‌‏ای نزدیک اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه از ارائه کارت شارژهای 5 هزار تومانی از طریق دستگاه‌‏های ATM و POS بعد از اختتامیه نمایشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر برای سیم کارت‌‏های اعتباری همراه اول کارت شارژهای 10 هزار و20 هزار تومانی عرضه می‌‏شود.

وی در ادامه به ارائه سیم‌‏کارت پیامک همراه اول (قاصدک) گفت: این سیم‌‏کارت‌‏ها در نمایشگاه هم اکنون به صورت پایلوت در مرحله آزمایش قرار دارد که بعد از آن اعلام عمومی شده وعرضه می‌‏شود.

  • ۸۷/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">