ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرح تلفن ثابت پیش‌پرداختی در تهران

| چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰۱:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به تعرفه‌ی تصویب شده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص پیامک تلفن ثابت گفت: تعرفه هنوز به طور رسمی به شرکت مخابرات استان تهران ابلاغ نشده و امیدواریم که این سرویس امسال در تهران راه‌اندازی ‌شود.

محمد روح‌اللهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر این که سرویس‌های ارزش افزوده سوددهی بسیاری دارند و اگر جز این بود راه‌اندازی نمی‌شدند، بخش اعظم درآمد شبکه‌ی هوشمند مخابرات استان تهران را به دو سرویس کارت‌های تلفن اعتباری و اینترنت هوشمند مربوط دانست و تصریح کرد: میزان استفاده از این سرویس‌ها به تفکیک فصل و ماه متفاوت است.

او با بیان اینکه از حدود 5 میلیون و 980 هزار مشترک تلفن ثابت در استان تهران، حدود چهار میلیون و 300 هزار مشترک در شهر تهران قرار دارند گفت: کلیه سرویس‌های شبکه‌ی هوشمند در شهر تهران و دو سرویس کارت‌های تلفن اعتباری و اینترنت هوشمند در شهر کرج فعال است و به این تعداد مشترک سرویس می‌دهد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران میزان متقاضی برای استفاده از سرویس اینترنت هوشمند را در هر روز حدود 500 هزار نفر اعلام کرد.

او تعرفه‌ی پیامک ثابت را در شهر یک پالس (47 ریال) و در بین شهری و پیامک از تلفن ثابت به موبایل دو پالس عنوان و تصریح کرد: برای ارایه‌ی این سرویس فعلا هدف گیری شهر تهران است زیرا این سرویس در تمام نقاط استان تهران اقتصادی نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: ارایه‌ی سرویس ارسال پیامک تلفن ثابت از طریق مشارکت بخش خصوصی صورت می‌گیرد؛ طرح قرارداد و نحوه‌ی مشارکت در حال آماده شدن است که به صورت فراخوان عمومی با یک یا دو شرکت منعقد خواهد شد.

روح‌اللهی همچنین تعداد کل تلفن‌های همگانی کارتی که شرکت مخابرات استان تهران در سال 86 متولی اجرای آن بود را بالغ بر 27 هزار تلفن عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هماهنگی بخش خصوصی حدود 21 هزار تلفن کارتی همگانی را برون سپاری کردیم.

او ادامه داد: دو شرکت خصوصی طرف قرارداد برای عملیاتی کردن نصب و راه‌اندازی 21 هزار تلفن سه سال فرصت دارند که تاکنون 1000 مورد عملیاتی شده است اما از آنجا که طرح سودآوری اقتصادی دارد پیش‌بینی ما این است که امسال به کل ظرفیت برسیم.

وی افزود: این تلفن‌ها از نظر امکانات هیچ تفاوتی با سایر تلفن‌های کارتی عمومی ندارند تنها تفاوت این است که برای اولین بار سرمایه‌گذاری، نگهداری و پشتیبانی با بخش خصوصی است و فعالیت شرکت‌ها محدود به خدمات پیمانکاری نیست.

او با بیان این که یکی از پیمانکاران 43 درصد و دیگری 47 درصد از درآمد تلفن همگانی را خواهد برد به رد و بدل نشدن پول بین شرکت مخابرات استان تهران و دو پیمانکار اشاره و تاکید کرد: نفع شرکت مخابرات و پیمانکاران در این است که این تلفن‌ها خوب کار کرده و مردم بیش‌تر و بهتر از آن‌ها استفاده کنند. بدین ترتیب منفعت اصلی نصیب مردم شده و پیمانکار هم در قبال خدمتی که ارائه می‌دهد بخشی از درآمد شرکت مخابرات را کسب می‌کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در خصوص برنامه‌های آتی شرکت مخابرات استان تهران در سال 87 گفت: امسال نیز به صورت پایلوت طرح تلفن ثابت به صورت پیش پرداخت را عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باز کردن کارت‌های‌ تلفن اعتباری به سمت VOIP، واگذاری سرویس‌های پرسرعت و اجرایی کردن SMS تلفن ثابت از دیگر برنامه‌های سال جاری شرکت مخابرات استان تهران است.

او با بیان این که این سرویس‌ها ارزشمند و پربازده هستند، اظهار کرد: ‌فکر می‌کنم بیش از 100 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری این سرویس‌هاست که امسال راه‌اندازی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین خاطر نشان کرد: بخشی از فعالیت‌ها پیرامون راه‌اندازی سرویس‌های جدید با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود مشروط بر اینکه بخش خصوصی توان ورود به طرح را داشته باشد و بخشی از سرمایه نیز از سوی شرکت مخابرات استان تهران تامین خواهد شد.

  • ۸۷/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">