ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای موفق ثبت دیجیتال معاملات مسکن

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر بازرگانی گفت: پروژه ثبت دیجیتال املاک و مستغلات با همکاری اتحادیه کشوری مشاورین املاک با توفیق 100 درصدی اجرا شده است و در حال حاضر تمام معاملاتی که در این حوزه صورت می گیرد از طریق کد رهگیری قابل رصد است.

مهدی غضنفری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه نظام طبقه بندی کالا و خدمات یکی از پروژه های دهگانه اصلاح نظام توزیع در تحول اقتصادی است، گفت: ایران کد از جمله پروژه های بسیار مهم اصلاح نظام توزیع است که نقش بسزایی در تجارت خارجی و بازرگانی داخلی دارد، با این طرح می توان از واردات کالای بی کیفیت به کشور جلوگیری کرد ضمن اینکه کدینگ کالاهای مصرفی می تواند به نوعی نمایانگر اعتماد درخصوص استاندارد و کیفیت کالا برای مصرف کننده باشد. بعلاوه ستون فقرات طرح میزان یعنی طرح مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش نهایی همین سیستم کدینگ است.

غضنفری گفت: طرح ایران کد از جمله های طرح های بنیادی است که پشتوانه مطالعات 20 ساله دارد.
* مصرف کنندگان خود مدافع حقوق خود می شوند

وی با اشاره به تشکیل نهادهای غیردولتی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان یکی دیگر از محورهای اصلاح نظام توزیع گفت: با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان پس از 14 سال سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده طی جلساتی کارشناسی در حال تدوین اساسنامه آن است تا به واسطه آن تشکلهای غیر دولتی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. این طرح با رشد خود در نهایت به تغییر در بازرسی ها منجر می شود و در واقع مردم و یا نمایندگان مصرف کنندگان خود مدافع حقوق خود می شوند.
* 100 درصد معاملات مسکن قابل رصد است

وزیر بازرگانی با اشاره به ثبت مکانیزه املاک و مستغلات، اظهار داشت: پروژه ثبت دیجیتال املاک و مستغلات با همکاری اتحادیه کشوری مشاورین املاک با توفیق 100 درصدی اجرا شده است و در حال حاظر تمام معاملاتی که در این حوزه صورت می گیرد از طریق کد رهگیری قابل رصد است.

وی افزود: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی اصناف و و طرح ساماندهی و ایجاد اعتماد برای سایت های اینترنتی نیز از جمله پروژه های اصلاح نظام توزیع است که در مرکز اصناف و بازرگانان به اجرا در آمده است.

  • ۸۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">