ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسوول فنی پروژه مدرسه الکترونیک گفت: در حال حاضر ‪ ۳۰۰‬مدرسه در شهر تهران مجهز به این سیستم هستند.
"حسن عزیزی" گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود تا دو سه سال آینده ‪ ۷۰‬درصد مدارس به سیستم مدرسه الکترونیک مجهز شوند.
وی اظهار داشت: مرحله اول این سیستم عرضه شده است و اکنون در حال آماده‌سازی و تکمیل مرحله دوم سیستم هستیم و تا دو ماه آینده نیز عرضه خواهد شد.
وی در مورد توسعه این سیستم تصریح کرد: استقبال خوبی برای استفاده از سیستم مدرسه الکترونیک شده است اما به دلیل اینکه مدتی وزارتخانه آموزش و پرورش ، وزیر نداشت، پروژه‌های مربوطه متوقف شده بود.
وی در مورد پروژه مدرسه الکترونیک، گفت: این طرح یک سیستم متمرکز آموزشی و مدیریتی است که به سطوح مدیریت کمک می‌کند تا تمام اطلاعات آموزشی ، دانش آموزان، سوابق تحصیلی و مشاوره‌ای، اطلاعات جامع در موردپدرو مادرها و انواع گزارش‌های جامع در اختیار مدیر قرار گیرد.
عزیزی ادامه داد: این سیستم تحت وب بوده و از هر مکانی که اینترنت در دسترس است قابل دسترسی است و از این طریق والدین و مدیران می‌توانند از وضعیت دانش آموزان آگاه شوند.
مسوول فنی پروژه مدرسه الکترونیک گفت: از کاربردهای این سیستم می‌توان به برگزاری امتحانات آنلاین، مدیریت دروس و کلاس‌ها، برنامه هفتگی، گروه‌های دانش آموزشی و اجرایی اشاره کرد.
وی یادآور شد: امکانات این سیستم تنها آموزشی نبوده و دارای سیستم اخبار و گالری تصویر است و می‌توان تابلو اعلانات و کتابخانه الکترونیک، طرح‌ها و پژوهش‌ها را توسط دانش آموزان و سطوح مدیریتی وارد این سایت کرد.
عزیری گفت: بیشتر مدارس اقدام اولیه برای استفاده از سیستم مدرسه الکترونیک انجام داده‌اند که همان راه اندازی سایت اینترنتی می‌باشد.
وی تصریح کرد: البته مدرسه الکترونیک صرفا سایت نیست زیرا در کنار آن امکانات عملیاتی قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: سعی شده دومین نوع سیستم مدرسه الکترونیک دارای ویژگی های سیستم دانا که توسط آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده است، باشد.

  • ۸۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">