ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال بیکار شدن پنج هزار فعال حوزه IT

| شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۸۴، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

از صبح امروز بیش از یکصد نفر از مسئولان «ISP»های مستقر در استان تهران در اعتراض به تلاش یک معاون وزیر برای جمع‌آوری اِین «ISP»ها و واگذاری امور اینترنتی به یک شرکت وابسته در مقابل این وزارتخانه به تجمع دست زدند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صبح امروز، تعدادی از این مسئولان که متصدی شرکت‌های متوسط و کوچک ارتباط اینترنتی هستند، در اقدام تبعیض آمیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دست به تحصن در مقابل مجلس و ساختمان مرکزی این وزارتخانه زده‌اند.

یکی از نمایندگان تجمع‌کنندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «بازتاب» اظهار داشت: دو ماه است، به دنبال شایعاتی مبنی بر این‌که این وزارتخانه، درصدد جمع‌آوری شرکت‌های متوسط و کوچک بوده و در نظر دارد، همه این امور را به طور انحصاری در اختیار یک یا دو شرکت وابسته واگذار کند، اقدام به پیگیری موضوع کرده‌ایم، ولی درست تا همین امروز‌ که چند روزی از حضور مسئولان مربوطه در وزارتخانه متبوع باقی نمانده است، هیچ واکنشی از سوی ایشان ملموس نشد.

وی می‌گوید: یکی ازمعاونان وزارت ارتباطات به ما گفته است که شما هر تلاشی بکنید، بی‌ثمر خواهد بود و من کار خودم را خواهم کرد.

وی ادامه داد: این فرد به دنبال تصویب یک مصوبه در وزارتخانه خود است که تنها شرکت‌هایی که قادر به تامین ضمانتنامه یک میلیارد تومانی باشند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهندکه این موضوع، منجر به تعطیلی بیش از هشتاد «ISP» در سطح تهران و کرج خواهد شد و با تعطیلی این شرکت‌های کوچک، به طور مستقیم، پنج‌هزار نیرو شامل مهندسان کامپیوتر، مشاغل خود را از دست خواهند داد.

نماینده متحصنین می‌گوید: این آقای معاون می‌گوید، دولت آینده، دولت بسته‌ای خواهد بود و چون باید این کار انجام شود، من طرح خود را عملی خواهم کرد تا دولت آینده نیز در مقابل یک عمل انجام شده قرار گیرد.

خبرهای رسیده از اصفهان و شیراز نیز حکایت از آن دارد که «ISP»های مستقر در این استان‌ها نیز تجمع‌های مشابهی را از صبح امروز، در مقابل شرکت مخابرات استان اصفهان و استانداری شیراز داده‌اند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «بازتاب» در همین خصوص گفت: موضوع اعتراض نمایندگان «ISP»ها، فردا در جلسه کمیسیون امنیت داخلی مجلس، با حضور دو معاون مربوطه وزرات فناوری و سه نماینده از این «ISP»ها، برگزار خواهد شد و نتایج آن به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس منعکس خواهدشد.

  • ۸۴/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">