ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال تخلیه کد 0933 توسط ایرانسل

| جمعه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به این‌که کد 0932 در اختیار تالیاست، به احتمال زیاد کد 0933 را هم رزرو کرده‌ است که به دنبال مستندات مربوطه در این زمینه هستیم.

داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر بعد از بررسی‌ها مشخص شود که کد 0933 در رزرو و اختیار تالیاست، باید این‌ کد توسط ایرانسل تخلیه شود.

وی افزود: بعد از این مرحله این موضوع را به رگولاتوری اعلام می‌کنیم و پس از آن، اگر کسانی به ثبت‌نام در این کد اقدام کرده باشند، باید کارهای تخلیه این‌کد انجام شود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران هم‌چنین اظهار کرد: سوابق این موضوع را بررسی می‌کنیم و بعد از به نتیجه رسیدن و جمع‌آوری مستندات، اقدامات مورد نیاز را انجام خواهیم داد.

اظهارات زارعیان در حالی است که مدیر کل روابط عمومی ایرانسل در این باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به‌عنوان متولی نامبرینگ و سیاست‌گذاری این حوزه، نامبرینگ‌ حوزه ارتباطات کشور را مدیریت و سیاست‌گذاری می‌کند و کد 0933 و اصولا نامبرینگ کلیه اپراتورهای کشور هم با سیاست‌گذاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پرداخت هزینه‌های مربوطه از سوی اپراتور اختصاص می‌یابد و اپراتور نقشی در انتخاب شماره ندارد.
به گفته آرش کریم‌بیگی بدیهی است ایرانسل در چارچوب پروانه صادره، خود را به رعایت و اجرای کلیه مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ملزم می‌داند.

همچنین معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره به ایسنا گفت: ما کد 0933 و 0930 را به ایرانسل واگذار کردیم و این موضوع در پروانه شرکت مخابرات قید شده است، به این صورت که در بند 1 پیوست سه این پروانه اشاره شده که صرفا کد 0932 مربوط به تالیاست و تالیا نیز به عنوان پیمانکار مخابرات مشغول به فعالیت است.

لطف‌الله سبوحی اظهار کرد: مسائلی که احیانا قبل از صدور پروانه مطرح شده بود، ملاک عمل نیست و ما قبول نداریم و باید بر اساس مواردی که در پروانه وجود دارد عمل شود.

وی تاکید کرد: ایرانسل نیز با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از این ظرفیت شماره‌گذاری استفاده می‌کند.

سبوحی در ادامه اظهار کرد: تالیا می‌تواند 10 میلیون شماره را پشتیبانی کند که در حال حاضر فکر می‌کنم زیر یک میلیون مشترک دارد.

معاون سازمان تنظیم مقررات درباره نظارت بر روند فعالیت تالیا اظهار کرد: البته ما در چارچوب پروانه شرکت مخابرات ایران برروی فعالیت تالیا نیز نظارت می‌کنیم و موارد در پروانه قید شده است.

  • ۹۰/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">