ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختصاص 110 میلیاردتومان به فیلترینگ هوشمند

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک هزار و 100 میلیارد ریال برای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند و دسترسی مردم به دستاوردها و اطلاعات سالم دنیا اختصاص یافت.

محمود واعظی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اراک افزود: این اعتبار در جریان قرارداد با 14 دانشگاه و مرکز علمی کشور به منظور تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات آزاد و دستاوردهای سالم دنیا اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: فیلترینگ هوشمند، اطلاعات مغایر با فرهنگ کشور را حذف و مابقی اطلاعات را در اختیار کاربران داخلی قرار می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اجرای زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات کشور افزود: برای ایجاد این شبکه، پهنای باند داخل کشور از 624 مگابایت به چهار هزار مگابایت ارتقا یافته و تا پایان امسال نیز به 10هزار مگابایت ارتقا می یابد.
واعظی گفت: تقسیم مرکز تبادل ترافیک کشور به چهار منطقه تهران، تبریز، مشهد و شیراز، جداسازی پهنای باند داخل از خارج کشور و کاهش تعرفه اینترنت از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دسترسی مطلوبتر مردم به شبکه ملی اطلاعات کشور است.
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت بهداشت، توسعه فرهنگ سلامت را با ابزار اینترنت در کشور در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اجرای توافقنامه ماهواره ملی سنجش بین ایران و کشور روسیه افزود: اقدام های اولیه در این خصوص انجام و سند همکاری بین دو کشور انجام شده و در مرحله عقد قرارداد است.
واعظی گفت: دو هزار و 300 میلیارد ریال در سه ساله عمر دولت تدبیر و امید در حوزه اینترنت استان مرکزی سرمایه گذاری شده است و یک هزار و 900 میلیارد ریال دیگر برای افزایش پهنای باند و برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی در این استان سرمایه گذاری می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم اکنون 257 روستای استان مرکزی از خدمات شبکه های اینترنتی برخوردار هستند که با سفر دولت تدبیر و امید به این استان، 218روستای دیگر از خدمات این شبکه بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با انجام زیرساخت های لازم، روستاهای بالای 15 خانوار این استان از خدمات اینترنت برخوردار شوند.
واعظی گفت: سالانه حدود سه هزار تا سه هزار و 500 میلیارد ریال برای برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی سرمایه گذاری می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فعالان روستایی با تجهیز روستاها به خدمات اینترنتی، می توانند بسیاری از صنایع دستی خود را از طریق فضای مجازی به فروش رسانده و با تحقق این مهم، زمینه افزایش اشتغال و معرفی جاذبه های گردشگری روستاها نیز فراهم می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی از حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص)، کارخانه واگن پارس و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اراک بازدید و در نشست شورای اداری استان مرکزی نیز حضور یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">