ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلالی متوجه اینترنت نیست

| جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۸۵، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مهندس یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، گفت: در شرایط فعلی، هیچ اختلالی متوجه شبکه‌ی اینترنت کشور نیست و قطعی موقت و سرعت پایین شبکه نیز به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: بعد از قطع کابل فیبر نوری فلگ در 27 تیرماه، شرکت زیرساخت به بازسازی مسیر از طریق ترکیه اقدام نمود و بعد از قطعی مجدد مسیر ترکیه در هفتم مرداد ماه، یک خط جدید نیز از طریق مسیر تهران، قائم‌شهر به رشت و سپس آستارا و در نهایت به اردبیل – تبریز - بازرگان به بهره‌برداری رسید.

وی، افزود: این در حالی است که مسیر جدید دیگری نیز از تهران به قزوین، مهران، سنندج، سقز، ماه‌آباد ارومیه، خوی و بازرگان به بهره‌برداری رسیده است.

یوسف‌‌پور، با بیان این‌که نه STM1 جدید جایگزین شش خط STM1 پیشین شده است، افزود: در واقع این حرکت در جهت افزایش قابلیت شبکه‌ی اینترنت کشور صورت گرفته و هیچ یک از STM1 ها در کابل فلگ قطع نمی‌باشد.

وی، در عین حال، تصریح کرد: در شرایط فعلی، احتمال بروز قطعی‌های موردی باز هم در شبکه وجود دارد، ولی مشکلات اساسی فلگ رفع شده و این فیبر نوری با مساله و مشکل حادی مواجه نیست.

مدیرعامل شرکت زیرساخت، گفت: افزایش 30 درصدی ظرفیت اولیه و قبلی فلگ، به قوی‌تر شدن اینترنت کشور انجامیده است.

وی، در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر ادامه‌ی اختلالات اینترنتی در تهران و دیگر نقاط کشور، تاکید کرد: شرکت زیرساخت، تمامی تلاش خود را صرف بازسازی فیبر نوری فلگ کرده و اختلال موقت و سرعت پایین اینترنت مربوط به دیگر شرکت‌های ذیربط است.

وی، اظهار داشت: تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت بر این امر استوار است که فیبر نوری را در سراسر کشور گسترش دهد تا از مسیرهای گوناگون به IP دسترسی داشته باشیم و به این ترتیب، در نتیجه‌ی قطعی و اختلال در یکی از فیبرهای نوری، تمامی ارتباطات اینترنتی کشور دچار مشکل نشده و از طریق مسیرهای متفاوت بتوانیم مشکلات موقت و موردی را نیز جبران کنیم.

  • ۸۵/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">