ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران سوختن سیم‌کارت‌های کد یک و دو که در مقطعی افزایش یافته به دلیل قدیمی بودنشان بوده، چراکه عمر مفیدشان به اتمام رسیده است.

محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ سوختن بی‌دلیل سیم‌کارت‌ها اظهار کرد: ‌مخابرات یا شرکت ارتباطات سیار ابزاری برای انجام این کار ندارد که عمدا به این کار اقدام کند؛ سوختن سیم‌کارت‌های کد یک و دو که در مقطعی افزایش یافته به دلیل قدیمی بودنشان بود.

وی افزود: ما اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دادیم و چنانچه مشترکان علاقه‌مند باشند می‌توانند برای انجام تست فنی به دفاتر مراجعه کنند که اگر سوختن سیم‌کارت به دلیل پر شدن کانتر باشد، این تعویض به صورت رایگان انجام می‌شود. او در بخشی از سخنان خود با بیان این که سیم‌کارت از دو بخش فنی و امنیتی تشکیل شده که سیستم امنیتی مربوط به مسائل کانتری آن است، ابراز کرد: سیم‌کارت یک قطعه الکترونیکی است و طبیعتا هر قطعه الکترونیکی طول عمر مفیدی دارد. وی تصریح کرد: تلفن همراه هر زمان که یک‌ بار خاموش و روشن ‌شود یک بار در شبکه معرفی می‌شود، بنابراین یک واحد کانتر به آن اضافه می‌شود همچنین سیم‌کارت‌هایی که در نقاط مرزی هستند در بعضی نقاط که آنتن نمی‌دهد، هر بار که از شبکه خارج می‌شوند یا هر زمانی که گوشی به روز می‌شود، دوباره این کانتر اضافه می‌شود که اگر این کانترها پر شود سیم‌کارت از کار خواهد افتاد که در این زمان هزینه‌ تعویض برای مشترک رایگان خواهد بود.

به گزارش بازار دیجیتال دنیای اقتصاد، بسیاری از دفاتر امور مشترکان به دستگاه تست مجهز نبوده و کاربرانی که با مشکلی این چنینی روبه‌رو شده باشند هزینه تعویض سیم کارت را در قبض دوره بعدی خود پرداخت می‌کنند، چرا که پراکندگی دفاتر مجهز به دستگاه تست سیم کارت از یک سو و وقتی که کاربر برای این موضوع باید صرف کند بسیار گران تر از هزینه تعویض سیم کارت تمام می شود.

مسوولان همراه اول، یکی دو سال پیش و با آغاز این مشکل اعلام کرده بودند که تمام دفاتر امور مشترکان به تدریج به دستگاه تست سیم کارت مجهز می شوند.

بسیاری از کاربرانی که با این مشکل روبه‌رو شده‌اند هم اکنون با سوالی لاینحل در ذهن خود روبه‌رو هستند. این که آیا سیستم نرم افزاری موجود در شبکه همراه اول توانایی سنجش میزان پر شدن کانتر را ندارد؟ اگر ندارد چرا این شبکه که هم اکنون با بیش از 28 میلیون مشترک بیشترین تعداد کاربر را در کشور دارد به فکر تامین نیازهای نرم افزاری شبکه خود نیست؟

اگر دارد چرا کاربرانی که با این مشکل روبه‌رو هستند حتما باید برای تست سیم‌کارت خود هزینه و وقت بسیاری صرف کنند؟ چرا همراه اولی‌ها با علم به اینکه سیم کارت مشترک به دلیل پرشدن کانتر سوخته است، عدم دریافت هزینه را منوط به مراجعه و تست سیم کارت عنوان می کنند؟

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسمی عنوان کرده بود: «در سال 82 متقاضیان با قیمت بالا با طی کردن یک دوره انتظار صاحب سیم‌‏کارت می‌‏شدند، اگر آن زمان سر مردم شیره مالیده می‌‏شد و برای تلفن همراه دوره ثبت‌‏نام می‌‏گذاشتند، امروز این خدمات به روز است».

آقای سلیمانی، آیا اخذ هزینه‌هایی اینچنینی از مشترکان پولسازترین زیر مجموعه جنابعالی، شیره مالیدن بر سر مردم نیست؟!

آیا اخذ این هزینه همچون اخذ هزینه نمایشگر در سال‌های گذشته ابهام ندارد؟

  • ۸۷/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">