ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمد جواد رنجبر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی  سفر به مشهد، از اینترنت پر سرعت در روستایی بهره برداری کرد که هنوز محروم از تلفن ثابت است.

 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر پنج شنبه گذشته برای حضور در مراسم بهره برداری از اینترنت پرسرعت یک هزار و 625 روستای خراسان رضوی عازم روستای صفی آباد از توابع شهرستان طرقبه – شاندیز شد. روستایی که در ابتدای جاده مشهد- شاندیز قرار دارد و فقط چند کیلومتر با مرکز استان خراسان رضوی فاصله دارد، روستایی که همچنان محروم از تلفن ثابت است و این موضوع گلایه برخی ساکنان این روستا به آقای وزیر را در پی داشت و پیرو این گلایه ها، وزیر به خسروی مشاور خود در امور استان‌ها و مناطق محروم دستور داد تا امکانات استفاده از تلفن ثابت در این روستا را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: از رویکردهای این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و توسعه خدمات اینترنتی در روستاهاست و تنها در استان خراسان رضوی تا پایان شهریور امسال هزار و 885 روستا از اینترنت برخوردار می شوند.محمود واعظی با بیان این که یک چهارم جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند، افزود: یکی از راه های اصلی ماندگاری و بازگشت روستاییان به مناطق و روستاهای خود ارائه خدمات مناسب به آن هاست که اینترنت و خدمات مخابراتی نیز از جمله آن هاست.وی گسترش شبکه ملی اطلاعات تا سطح روستاها را تحولی در این بخش خواند و ادامه داد: وزارت ارتباطات این سیاست را پیگیری می کند و بدین منظور اجرای دو طرح بزرگ، نخست برخورداری 25 هزار روستا و در مرحله دوم 18 هزار روستا از اینترنت را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روزنامه خراسان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم خراسان رضوی از مرحله نخست این طرح را هزار و 855 روستا اعلام کرد و گفت: طرح های امروز بخشی از این روستاهاست و بقیه 230 روستا نیز تا پایان شهریور از این امکان برخوردار می شوند.

وی افزود: هم اینک 30 درصد از شهرستان های خراسان رضوی به خدمات نسل سه اینترنت متصل هستند و چهار شهر دیگر نیز در این استان از خدمات نسل چهار برخوردارند.واعظی با اشاره به برخی از مخالفت‌ها مبنی‌بر این که نباید به روستاها اینترنت وارد شود، گفت: این افراد فکر می‌کنند که روستاییان با استفاده از این اینترنت سراغ سایت‌های تهدیدآمیز می‌رونددر صورتی که این مسئله می‌‌تواند در شهرها نیز اتفاق بیفتد. اعتقاد ما این است که در فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید وجود دارد و ما باید با فرهنگ‌سازی از این ابزار برای ارتقای مهارت‌های خود استفاده کنیم.وی افزود: چه ایرادی دارد روستاییان با استفاده از اینترنت نیازمندی‌های آموزشی، کشاورزی و... خود را پیگیری کنند یا فروش محصولات خود را از طریق اینترنت انجام دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">