ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه تسهیلات 7 درصدی به صادرکنندگان نرم‌افزار

| چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر بازرگانی گفت: پیشنهادهای وزارت بازرگانی برای حمایت همه‌جانبه از صادرکنندگان و افزایش صادرات غیرنفتی پس از هدفمندی یارانه‌ها در کارگروه تحول اقتصادی به تصویب رسید.

مهر- مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی، برنامه‌های راهبردی برای توسعه آن طراحی و تدوین شده و دولت دهم مصمم است سیاست‌های حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی را بیش از پیش پیگیری کند.

وی با اشاره به رشد مناسب صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر افزود: با وجود بحران‌های جهانی و مشکلاتی که برخی کشورهای غربی و اروپایی برای ایران ایجاد می‌کنند، به لطف خدا و تلاش‌های صادرکنندگان، جهش قابل قبولی طی برنامه چهارم صورت گرفت و در چهار ماهه نخست سال جاری نیز با رقم حدود 8/7 میلیارد دلار بیش از 31 درصد رشد صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

وزیر بازرگانی ادامه داد : این نشان دهنده بی‌تاثیر بودن تبلیغات و جنجال سازی‌های غربی‌ها علیه ایران است.

غضنفری مصوبات کارگروه تحول اقتصادی را در حوزه صادرات غیرنفتی ناشی از عزم رییس جمهور بر حمایت از این بخش دانست و گفت: حفظ قدرت رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در پی هدفمندسازی یارانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین منظور معادل 3900 میلیارد ریال کمک بلاعوض، سالیانه به صورت درصدی از ارزش کالاهای صادرشده، پرداخت خواهدشد.

وی ادامه داد: این کمک‌ها علاوه بر جوایز صادراتی رایج سالیانه است و با استفاده از ساز و کار پرداخت جوایز صادراتی اختصاص می‌یابد.

وزیر بازرگانی همچنین از حمایت‌های دولت در حوزه صادرات خدمات در پی هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: برای حمایت از صدور خدمات فنی- مهندسی، فناوری بالا، گردشگری و نرم‌افزار نیز مبلغ 570 میلیارد ریال به عنوان وجوه اداره شده نزد بانک‌های کشور برای اعطای تسهیلات با یارانه سود تسهیلات به میزان 7 درصد به صادرکنندگان این بخش در نظر گرفته شد.

وی افزود: این مصوبات علاوه بر حمایت‌هایی است که در قالب بسته بندی‌های حمایت از بخش تولید به تصویب رسیده است.

وزیر بازرگانی ضمن تشکر از از تولیدکنندگان صادراتی و صادرکنندگان در حوزه کالا و خدمات اظهار امیدواری کرد مجموع صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی کشور در سال 89 به بیش از 30 میلیارد دلار بالغ شود.

  • ۸۹/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">